logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۹۱۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
با انتخاب پیمانکار؛

رستگاری کارگران بیکارشده فضای سبز با عبور از خان هفتم/ کارگران در امور شهر منطقه 4 زنجان به کارگیری می‌شوند

رستگاری-کارگران-بیکارشده-فضای-سبز-با-عبور-از-خان-هفتم-کارگران-در-امور-شهر-منطقه-4-زنجان-به-کارگیری-می‌شوند
کارگران فضای سبز شهرداری زنجان که با ورود فصل سرما بیکار شده بودند با انتخاب پیمانکار برای امور شهر منطقه 4 در این بخش به‌کارگیری می‌شوند.

به گزارش موج رسا; کارگران فصلی فضای سبز شهرداری زنجان همه‌ساله از اواخر اسفندماه یا اوایل فروردین‌ماه جذب شده و با اتمام فصل کاری با ورود به فصل سرما بیکار می‌شدند و دغدغه بزرگی برای آن‌ها و خانواده‌شان شده بود اما امسال شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان، آستین همت را در جهت احقاق حق کارگران و حمایت از این قشر آسیب‌پذیر به‌ویژه در دوران کرونا بالا زده و قصد حمایت از آن‌ها را داشتند که بر این اساس، تمام کارگران فضای سبز طبق معیارهای لازم، امتیازبندی شدند تا در آینده به ترتیب اولویت و از بالاترین امتیاز تا پایین‌ترین امتیاز، جذب شهرداری شوند.

بعد از پالایش و امتیازبندی کارگران فضای سبز، 535 نفر حائز امتیاز بالا شده بودند که 400 نفر در فضای سبز مناطق 4 گانه شهری زنجان به‌کارگیری شده و 135 نفر باقی‌مانده مقرر شد طبق وعده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان در امور شهر منطقه 4 به‌کارگیری شوند.

فراخوان مناقصه امور شهر منطقه 4 طی 2 مرحله انجام و در نهایت، پیمانکار مربوط در روز اول بهمن‌ماه انتخاب و نهایی شد.

 

*‌ 135 نفر از کارگران فضای سبز در امور شهر منطقه 4 مشغول می‌شوند

منصور مرادلو، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان، چندی پیش (9 آذر) به خبرنگار موج رسا؛ گفته بود: با توجه به وسیع بودن منطقه 4 شهرداری و وجود شهرک‌های اقماری و همچنین مشکل در جمع‌آوری زباله این منطقه، مقرر شد 135 نفر باقی‌مانده جهت تقویت قسمت امور شهر منطقه 4 اختصاص داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برون‌سپاری قسمت امور شهر منطقه 4 شهرداری زنجان هم‌اکنون در مرحله فراخوان قرار دارد، اظهار داشت: با مشخص شدن پیمانکار، کارگران در این قسمت مشغول خواهند شد البته فعلاً تا انتخاب پیمانکار به عنوان کارگر فضای سبز با شهرداری قرارداد دارند.

وی تصریح کرد: به دلیل سخت بودن کار امور شهر، حقوق پایه، مزایا و امور رفاهی این 135 نفر، ارقام بالا در نظر گرفته شده و تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتن نیز لحاظ شده است.

مرادلو ادامه داد: قرارداد این‌ها نیز سه‌ساله در نظر گرفته شده و فصلی نیستند.

 

*‌ حمل زباله منطقه 4 با انتخاب پیمانکار، مکانیزه می‌شود

حبیب ملایی یگانه، شهردار زنجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ در خصوص مناقصه امور شهر منطقه 4 گفت: امیدواریم با انتخاب پیمانکار مناسب بتوانیم حمل مکانیزه زباله در سطح شهرداری اجرا شود.

وی اظهار داشت: برنامه بر این است که در صورت انتخاب پیمانکار امور شهر منطقه 4، تعدادی از نیروهای موجود فعلی که کار می‌کنند به این بخش انتقال پیدا کرده و تعدادی هم از نیروهایی که دارای امتیاز بالایی در امتیازبندی بودند، معرفی کنیم و پیمانکار نیز بتواند کارش را آغاز کند.

 

*‌ پیمانکار امور شهر منطقه 4 انتخاب شد

منصور مرادلو، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به اتمام مناقصه امور شهر منطقه 4 گفت: این مناقصه 3 شرکت‌کننده داشت که در نهایت، یکی از آن‌ها برنده شد و انتخاب آن نیز صورتجلسه شده و قرار است تا ظرف چند روز آینده با امضای قرارداد و ارائه تعهدات، مشغول به کار شود.

وی با بیان اینکه 141 کارگر با این پیمانکار مشغول به کار خواهند شد، اظهار داشت: همه آن‌ها از کارگران فضای سبز هستند که هم‌اکنون تعدادی مشغول‌اند و تعدادی نیز در بیرون منتظر بودند که با این قرارداد، برمی‌گردند و مشغول به خدمت در امور شهر منطقه 4 شهرداری زنجان می‌شوند.

مرادلو با بیان اینکه طی 4 ماه گذشته، تلاش‌های بسیاری برای انجام مناقصه و عقد این قرارداد انجام شده بود که خوشبختانه نتیجه داد و پیمانکار مربوطه برای امور شهر منطقه 4 انتخاب شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قرارداد قبلی لغو شده بود و پیمانکاران نیز به دلیل گرانی، نمی‌کردند که در مناقصات شرکت کنند اما 3 شرکت قوی در مناقصه، شرکت کردند و یکی از آن‌ها که تجربه و سابقه خوبی داشت، برنده این مناقصه شد و کارگران در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد تا کارش را آغاز کند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در شرایط کنونی 2 دغدغه و نگرانی داشتیم، گفت: مورد اول، اشتغال کارگران بود که در شرایط رکود و تورم در بیرون مانده و ماه‌ها منتظر بودند و مورد دوم نیز وضعیت بهداشت و نظافت شهر بود که بیشترین نگرانی نیز از این جهت بود که شهر، پاک باشد تا رضایت شهروندان نیز جلب شود.

وی مکانیزاسیون در جمع‌آوری زباله‌های شهری را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: متاسفانه زنجان، جزء آخرین شهرهایی است که به سمت مکانیزه کردن حمل زباله می‌رود که به همین دلیل، انتخاب پیمانکار با تجهیزات و ماشین‌آلات مکانیزه، حرکت رو به جلویی بود و تلاشمان بر این خواهد بود که در مناطق یک، 2 و 3 شهرداری زنجان نیز در راستای مکانیزه کردن، قدم برداریم.

 

*‌ کارگران امور شهر منطقه 4 با عقد قرارداد 3 ساله، امنیت شغلی خواهند داشت

مرادلو گفت: به دلیل 3 ساله بودن قرارداد امور شهر منطقه 4 ، کارگران از امنیت شغل و قرارداد برخوردار خواهند شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه حقوق پایه کارگران امور شهر منطقه 4 نسبت به سایر کارگران خدماتی شهرداری، بالاتر است که سبب رضایتمندی کارگران می‌شود، اظهار داشت: با همدلی و همکاری نزدیک شهرداری و شورای شهر، بیمه تکمیلی و سایر امور رفاهی نیز برای این کارگران لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه پیمانکار مربوطه موظف به استفاده از کارگران معرفی‌شده از سوی شهرداری زنجان است، تصریح کرد: فقط رانندگان از سمتاین پیمانکار خواهند بود.

مرادلو خاطرنشان کرد: قرارداد قبلی پیمانکار امور شهر منطقه 4 در یکی از استان‌های شمالی کشور بود که اخیراً به اتمام رسیده و تجهیزات و ماشین‌آلات این شرکت، آزاد شده است لذا تلاش خواهیم کرد تا بقیه ماشین‌آلات مکانیزه این شرکت را در سایر مناطق شهری زنجان استفاده کنیم.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم سایر ماشین‌آلات پیمانکار را از طریق اجاره در مناطق دیگر به‌کارگیری کنیم برای شهر زنجان خوب می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص زمان آغاز به کار پیمانکار امور شهر منطقه 4 گفت: مقرر شده بلافاصله نسبت به امضای قرارداد و ارائه تعهدنامه‌هایش اقدام کند و کارگاه امور شهر در کنار پارکینگ اتوبوسرانی نیز در اختیار شرکت قرار گیرد تا کارگران نیز از سوی شهرداری معرفی شده و پیمانکار با نظارت شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان، فعالیتش را آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه ضمن نظارت بر فعالیت پیمانکار، حقوق کارگران را نیز پیگیری خواهیم کرد، افزود: همدلی و همراهی خوبی در شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان ایجاد شده و تلاش بر این است که کارها با صداقت و پاکی به جلو برود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر