logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۹۱۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان خبرداد

افزایش ۱۲ درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در استان زنجان

افزایش-۱۲-درصدی-میزان-کشفیات-مواد-مخدر-در-استان-زنجان
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در استان زنجان گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر با اقدامات موثر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تحقق یافته است.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه افزایش ۱۲ درصدی میزان کشفیات مواد مخدر امسال در استان زنجان نسبت به سال نشان می‌دهد عزم جدی در مبارزه با مواد مخدر در استان وجود دارد اظهار کرد: اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در برخورد با قاچاقچیان جای قدردانی دارد.

وی با تاکید به اینکه اقدامات بسیار خوبی در جمع آوری معتادان متجاهر انجام‌شده است ابراز کرد: زنجان دومین استان در کشور است که در شرایط کرونایی طرح جمع آوری معتادان متجاهر را اجرا کرده است.

معاون سیاسی استاندار زنجان با بیان اینکه با اجرای طرح جمع آوری ۵۷۱ معتاد متجاهر در سراسر استان زنجان جمع آوری شدند عنوان کرد:  سرقت‌های خرد در استان زنجان بیشتر توسط معتادین متجاهر انجام می‌شود که با جمع آوری این معتادان شاهد کاهش میزان سرقت‌های خرد در استان هستیم.

وی با تاکید براینکه پیشگیری از کشت هر گونه دانه‌هایی که بار مخدری دارند از رویکردهای شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ابراز کرد: فرمانداران از طریق بخشداران و دهیاران نظارت‌های لازم در خصوص جلوگیری از کشت هر گونه گیاهانی که مخدری هستند جلوگیری کنند.

مرادی ابراز کرد: جهادکشاورزی و منابع طبیعی مکلف هستند نظارت‌های لازم و دقیق را به مزارع کشاورزی داشته باشند.

وی گفت: نیروی انتظامی جلسه‌ مشترکی با منابع طبیعی و جهادکشاورزی تشکیل داده و سیاست‌های خود را اعلام کنند و با هماهنگی‌های انجام شده نظارت‌های مستمر از مزارع انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان خاطر نشان کرد: جهادکشاورزی مکلف است موقعیت جغرافیایی مزارع کشت آفتابگردان، ذرت و جارو را به پلیس مواد مخدر اعلام کند.

وی با بیان اينکه از آنجایی که انحراف معیاری در عملکرد برخی از کشاورزان غیربومی دیده شده که حتما باید بر فعالیت آنها نظارت بیشتری انجام شود ابراز کرد: این نظارت‌ها توسط نیروی انتظامی و با کمک جهادکشاورزی باید انجام شود.

مرادی خاطر نشان کرد: تبدیل اماکن متروکه که فاصله زیادی از شهرها دارند نیز باید رصد شود تا این اماکن توسط برخی افراد سودجو به مراکز تولید و نگهداری مواد مخدر تبدیل نشود و کلانتریها و پاسگاه‌ها باید به این موارد توجه کافی داشته باشند.

وی با تاکید براینکه باید به موارد بهداشتی و درمانی کمپ‌ها نظارت شود عنوان کرد: این نظارتها توسط سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی باید انجام شود.

محمد محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه در شرایط قرمز پذیرش معتادان در کمپ‌ها را نداشتیم اظهار کرد: در وضعیت نارنجی یک سوم ظرفیت کمپ‌ها پذیرش انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز پذیرش در کمپ‌ها با ظرفیت دو سوم انجام شده و با این ظرفیت فعالیت دارند.

محمدی با بیان اینکه مشکل خاصی در پذیرش معتادان در کمپ‌ها وجود ندارد گفت: دو مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ بخش آقایان و خانمها در استان زنجان ایجاد شده است./ع

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر