logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۹۱۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه تالار، رستوران و هتل‌داران زنجان:

کارشناسان بهداشت علی‌رغم صدور مجوز، اجازه فعالیت به تالارها نمی‌دهند

کارشناسان-بهداشت-علی‌رغم-صدور-مجوز،-اجازه-فعالیت-به-تالارها-نمی‌دهند
رئیس اتحادیه تالار، رستوران و هتل‌داران زنجان با اشاره به صدور مجوز بازگشایی تالارهای پذیرایی حداکثر با 30 درصد ظرفیت گفت: متاسفانه کارشناسان بهداشت علی‌رغم صدور این مجوز، اجازه فعالیت به تالارهای پذیرایی را نمی‌دهند.

محمد بازرگان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از طرفی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مجوز بازگشایی تالارهای پذیرایی حداکثر با 30 درصد ظرفیت را صادر می‌کند و از طرف دیگر کارشناسان بهداشت را اعزام کرده و اجازه برگزاری هیچگونه مراسم در تالارها را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه علت این امر را نمی‌دانیم، ابراز کرد: متاسفانه با این اقدام، ما را به دردسر انداخته‌اند و نمی‌دانیم مجوز بازگشایی چه بود و عدم برگزاری مراسم چیست؟

بازرگان با اشاره به صدور مجوز بازگشایی تالارهای پذیرایی حداکثر با 30 درصد ظرفیت گفت: متاسفانه کارشناسان بهداشت علی‌رغم صدرو این مجوز، اجازه فعالیت به تالارهای پذیرایی را نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه تالار، رستوران و هتل‌داران زنجان گفت: پس از صدور مجوز بازگشایی تالارهای پذیرایی هر کدام از تالارها 2 میلیون و 100 هزار تومان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هزینه کرده و به حساب بهداشت، واریز کرده‌اند اما با این وجود باز هم اجازه برگزاری مراسم نمی‌دهند.

وی اظهار داشت: حتی تالارداران بر اساس اعلام اداره بهداشت، اقدام به خوداظهاری مبنی بر خودکنترلی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردند تا مشکلی پیش نیاید اما متاسفانه تاکنون اجازه برگزاری مراسم داده نشده است.

بازرگان با بیان اینکه تعدادی از تالارها پس از صدور مجوز، مراسم هم رزرو کردند، خاطرنشان کرد: الان درگیر این موضوع هستیم و مردم متوقع و مطالبه‌گرند و می‌گویند اگر بنا بر فعالیت نداشتید چرا رزرو کردید؟

وی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه وزارت بهداشت، تالارهای پذیرایی در شهرهای زرد می‌توانند فعالیت کنند، افزود: این موضوع را از طریق استانداری و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کردیم و نامه‌ای هم مبنی بر بلامانع بودن فعالیت تالارها صادر شد که ما هم به اعضای اتحایه ابلاغ کردیم.

رئیس اتحادیه تالار، رستوران و هتل‌داران زنجان گفت: 55 تالار پذیرایی در شهر زنجان فعالیت داشتند که به دلیل تعطیلی طولانی‌مدت و خسارت‌های مالی فراوان 12 مورد به کلی جمع‌اوری کرده و تعطیل شده و ابطال کردند.

وی در خصوص تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا اظهار داشت: نهایتاً 2 درصد از تالارداران از این وام استفاده کردند که آن هم به هیچ وجه نتوانست خسارت‌های وارده را جبران کند.

بازرگان خاطرنشان کرد: یا نباید مجوز بازگشایی می‌دادند و یا اینکه اکنون باید اجازه برگزاری مراسم و فعالیت دهند و با اینگونه دوگانگی متاسفانه مشکلات مضاعف شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر