logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۹۰۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

نرخ ارز متعادل می‌شود

نرخ-ارز-متعادل-می‌شود
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه فشار ناشی از تحریم ها، به ویژه تشدید انتظارات در افزایش قیمت ارز موثر بوده است، گفت: انتظار می‌رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل رود.

به گزارش موج رسا; عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران طی یادداشتی در صفحه مجازی خود نوشت: این روزها در خصوص روند کاهشی نرخ ارز، بر اساس دیدگاه‌های سیاسی، تحلیل‌های مختلف ارائه و قضاوت‌های خاص می‌شود.

روند نرخ ارز، بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل می‌گیرد. بنابراین بر اساس آنچه طی دو سال و نیم گذشته شاهد آن بودیم، فشار ناشی از تحریم‌ها، خصوصاً تشدید انتظارات در افزایش قیمت ارز مؤثر و تعیین کننده بوده است. بنابراین انتظار می‌رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت بکند.

همانگونه که ریاست جمهوری تأکید کردند با دسترسی بهتر بانک مرکزی به منابع مسدودی خود و نیز شرایط پیش رو، امکان مدیریت مؤثرتر در بازار ارز، در راستای اهداف کلان بانک مرکزی، فراهم می‌شود. در این میان حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد، به همراه صیانت از ذخایر ارزی، برای بانک مرکزی اهمیت دوچندان دارد.

بانک مرکزی در طول دو سال و نیم گذشته تلاش کرده است با برنامه و تدبیر، تحریم‌های دولت آمریکا را خنثی و در حد توان از سقوط بیش از حد ارزش پول ملی جلوگیری و دشمن را از رسیدن به هدف فروپاشی اقتصادی، مأیوس و ناموفق بسازد.

بانک مرکزی تمام توان خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی به کار می‌گیرد. انتظارم از فعالین سیاسی این است که رقابت‌های حزبی و جناحی خود را به تلاش‌های بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد و استفاده از فرصت‌های بین‌المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند.

و در نهایت اینجانب هر چه را که بتوانم برای منافع ملی و رفاه مردم عزیز انجام می‌دهم و در این مسیر بر اساس خوش آمد افراد و گروه‌های سیاسی تصمیم نمی‌گیرم./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر