logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۹۰۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

راه‌اندازی سه مرکز گردشگری کشاورزی در استان زنجان

راه‌اندازی-سه-مرکز-گردشگری-کشاورزی-در-استان-زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سه مرکز گردشگری کشاورزی در بهار 1400 در زنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده راه‌اندازی می‌شود.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی ایجاد تنوع در گردشگری با موضوعات مختلف است.

وی با اشاره به پیشرو بودن استان زنجان در زمینه گردشگری معدنی، خاطرنشان کرد: نخستین  پروانه بهره‌برداری از سایت گردشگری معدنی برای معدن سرب و روی انگوران در کشور در زنجان صادر شده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از فعالیت‎های گردشگری در فاز جدید راه‌اندازی سایت‌های گردشگری کشاورزی است که با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان زنجان در حوزه کشاورزی، این سایت‌ها در استان زنجان نیز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه سایت‌های خوبی در شهرستان‌های طارم، خدابنده، ماهنشان و زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: متقاضیانی نیز از شهرستان‌های مختلف درخواست راه‌اندازی سایت گردشگری روستایی را ارائه کرده‌اند.

ارجمند با اشاره به اینکه استعلام این متقاضیان آغاز و به سازمان جهاد کشاورزی معرفی شده‌اند، گفت: بر اساس ضوابط و مقررات سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی این سایت‌ها در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: در بهار 1400 دو تا سه سایت گردشگری کشاورزی با اخذ مجوزهای لازم با حفظ کاربری کشاورزی برای بازدید علاقه‌مندان راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان‌های شمالی با توجه به وضعیت آب و هوایی متعادل راه‌اندازی سایت‌های کشاورزی را آغاز کرده‌اند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر