logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۹۰۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

موردی از کرونا انگلیسی در زنجان شناسایی نشده است

موردی-از-کرونا-انگلیسی-در-زنجان-شناسایی-نشده-است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر روند شیوع کرونا در زنجان کاهش یافته است گفت: براساس رصدی دقیقی که در استان داریم تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در استان نداشتیم.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تردد خودروها در وضعیت زرد اظهار کرد: در وضعیت زرد تردد شبانه همچنان اعمال می‌شود اما محدودیت تردد بین شهری در استان برداشته شد.

وی تصریح کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا تردد از شهرهای زرد به نارنجی و قرمز ممنوع است ولی تردد از شهر زرد به سایر شهرهای دیگری که وضعیت زرد دارند مشکلی ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به علائم کرونای انگلیسی عنوان کرد: علائم کرونا انگلیسی هیچ تفاوتی با کرونای معمولی ندارد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا یک ویروس هزار چهره بوده و با علائم مختلف خود را نشان می‌دهد بیان کرد: این بیماری با علائم مختلفی اعم از گلو درد،آبریزش بینی، اسهال، تهوع و حتی سرگیجه دیده شده است.

صائینی خاطر نشان کرد: این بیماری با جهشی که داشته روند سرعت و قدرت انتقال را افزایش داده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه بیشتر گروه‌های سنی میانسال با این بیماری درگیر هستند افزود: میزان مرگ و میرهای استانی ۱۱ برابر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی نیز تاثیر بسیار بالایی در کاهش میزان شیوع بیماری دارد اظهار کرد: از طریق این طرح بیماریابی زودتر اتفاق افتاده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در مورد شیوع کرونای انگلیسی در استان زنجان افزود: براساس رصدی دقیقی که در استان زنجان داشتیم هیچ موردی از کرونا انگلیسی در استان زنجان نداشتیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نظارت بر تجمعات مردم در پیشخوان‌های دولتی خاطر نشان کرد: جلوگیری از تجمعات مردم در پیشخوان‌های دولتی مورد توجه ویژه قرار گرفت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشخوانهای دولتی به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

صائینی تاکید کرد: چند مورد از پیشخوان‌های دولتی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شدند و کارگزاری ها نیز رصد می‌شود تا موارد بهداشتی و فاصله گذاریهای اجتماعی رعایت شود و اخطارهای لازم نیز به پیشخوان‌های دولتی و کارگزاریها داده شده است.

وی عنوان کرد: در تلاش بودیم تا محدودیت زمانی تعیین شده برای ثبت نام سامانه سجام برای سهام عدالت افزایش یابد که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت و ۲۰ روز مهلت ثبت نام داده شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر در حوزه درمان اقدامات بسیار سنگینی در استان انجام شده و از طرفی با بحث مراقبت و پیشگیری سرو کار داریم، همچنین با بحث درمان و بسترهای درگیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه مراکز ۱۶ ساعته در استان زنجان از ۱۱ مورد به ۲۲ مورد افزایش یافته است گفت: با وجود اینکه تعداد مبتلایان کاهش یافته اما همچنان این مراکز فعال هستند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر