logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۹۰۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

مدارس نمونه بسیج، نیروهای مهدی‌باور و مهدی‌یاور تربیت می‌کنند

مدارس-نمونه-بسیج،-نیروهای-مهدی‌باور-و-مهدی‌یاور-تربیت-می‌کنند
امام جمعه شهرستان ابهر با بیان اینکه وظیفه مدارس نمونه بسیج، تربیت نیروهای مهدی‌باور و مهدی‌یاور است، گفت: این مدارس، نیروهای نبوت‌باور، امامت‌باور، قیامت‌باور، مهدی‌باور و مهدی‌یاور تربیت می‌کنند که خدمت بسیار بزرگی برای جامعه است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید باهنر مدارس نمونه بسیج استان زنجان اظهار داشت: معلمان و مربیان مدارس نمونه بسیج، دانش‌آموزان را با خدا، ولی‌عصر(عج) و حلال و حرام آشنا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ولی‌عصر(عج) نیز در برابر این زحمات، لبخندی به مربیان و معلمان این مدارس می‌زند که آن لبخند با هیچ فیش حقوقی قابل مقایسه نیست زیرا معلمان این مدارس، سرباز امام زمان(عج) تربیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه مدازس بسیج، تفاوت بسیاری با مدارس دیگر دارند، افزود: کار در این مدارس و همچنین حوزه‌های علمیه، فخر است زیرا اینجا خانه امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه مدرسه راهیان کوثر با کوثر ارتباط دارد، تصریح کرد: اگر انسان از تکاثر، فاصله بگیرد به کوثر می‌رسد.

امام جمعه شهرستان ابهر گفت: به این سوال که انسان کیست؟ پاسخ داده شده که انسان، حیوانی ناطق است.

وی اظهار داشت: اگر بگوییم انسان، حیوان است یعنی می‌میرد و می‌پوسد در حالی که انسان نمی‌میرد بلکه مرگ را می‌میراند، نمی‌پوسد بلکه پوست می‌اندازد و همچنین فوت ندارد بلکه وفات دارد پس انسان، حیوان ناطق نیست.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: انسان در تعریف و حکمت‌های قرآنی، زنده‌ای الهی‌نگر است زیرا انسان برای همیشه، زنده بوده و اعجوبه روزگار است.

امام جمعه شهرستان ابهر افزود: انسان می‌تواند به جایی برسد که عبدالله، یدالله، روح‌الله، عین‌الله و خلیفه‌الله بشود.

وی با بیان اینکه انسان اگر مواظب چشم، گوش و مجاری ادراکی خودش باشد، می‌فهمد که خلیفه‌الله است و خلیفه، کسی است که به جای خداوند نشسته، می‌نگرد، بیان و بنان دارد.

حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: اگر انسان می‌تواند به جایی برسد که یدالله بشود، مُردن برای این نوع انسان، معنا ندارد.

امام جمعه شهرستان ابهر با اشاره به روایت‌های مختلفی از وقایع زمان پیامبران و همچنین بزرگان معاصر مانند شیخ رجبعلی خیاط، شیخ نخودکی اصفهانی و آیت‌اله بهاءالدینی گفت: وقتی در سال 1364 به آیت‌اله بهاءالدینی خبر دادند که آیت‌اله منتظری به عنوان قائم‌مقام رهبری انتخاب شده است، ایشان فرمودند رهبر ما سیدعلی خامنه‌ای است.

وی افزود: این فرمایش آیت‌اله بهاءالدینی در سال 1364 بود تا اینکه آیت‌اله منتظری، خلع شد و بعد از رحلت امام حمینی(ره) نیز حضرت آیت‌اله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به عنوان رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب شدند که این نوع پیش‌گویی‌ها از سوی افرادی مانند آیت‌اله بهاءالدینی، واقعیت بوده و بُعد ندارد زیرا وی انسانی بود که به آن درجه ید‌الله رسیده بود.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به حدیث «لولاک لما خلقت الافلاک» گفت: پیامبر(ص) مظهر نبوت، علی(ع) مظهر امامت و حضرت فاطمه زهرا(س) حافظ امامت و نبوت است.

وی گفت: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند اگر تمام پرده‌ها کنار برود، تاثیری بر من ندارد زیرا من در اوج ایمان هستم.

امام جمعه شهرستان ابهر با بیان اینکه در روز قیامت از همه ما عمل می‌خواهند تصریح کرد: باید نبوت، امامت، قیامت و مرگ را باور داشته باشیم.

خانم آقاجانلو مدیر دبستان پسرانه نمونه بسیج زنجان نیز در ابتدای این مراسم گفت: استان زنجان در جشنواره شهید باهنر موفق شد 70 درصد کل رتبه‌ها را به خود اختصاص دهد که افتخار بزرگی است.

وی افزود: امروز با نظر و صلاحدید مدیر موسسه علمی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر