logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۹۰۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

سفر مقام آمریکایی به تایوان لغو شد

سفر-مقام-آمریکایی-به-تایوان-لغو-شد
وزارت خارجه آمریکا به بهانه برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور، سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به تایوان را که موجب خشم چین شده بود؛ لغو کرد.

به گزارش موج رسا; به نقل از رویترز، لغو سفرهای تدارک دیده شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، شامل سفر جنجالی «کلی کرافت» نماینده این کشور در سازمان ملل به تایوان نیز می‌شود.

قرار بود به دنبال تصمیم واشنگتن مبنی بر رفع محدودیت تعامل دیپلماتیک با تایوان، کرافت از چهارشنبه تا جمعه، سفری به تایوان داشته باشد- اقدامی که چین آن را بازی با آتش تعبیر کرده بود.

چین به تایوان به عنوان بخشی از تمامیت ارضی خود نگاه می‌کند و طبق سیاست چین واحد، دیگر کشورها حق برقراری روابط سیاسی مستقل با تایپه را ندارند.

لغو سفرهای مرتبط با وزارت خارجه آمریکا به بهانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب این کشور انجام می‌شود. این در حالی است که برخی منابع آگاه به رویترز گفته‌اند سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به بلژیک و لوکزامبورگ، به دلیل برخورد سرد مقامات اروپایی با وی، لغو شده است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا از بابت حمله طرفداران او به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی) با انتقادهای زیادی مواجه است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر