logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۹۰۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شورای اطلاع رسانی استان زنجان مطرح شد؛

رشد ۵.۴۴ درصدی میزان مصرف انرژی در استان زنجان

رشد-۵.۴۴-درصدی-میزان-مصرف-انرژی-در-استان-زنجان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان گفت: امسال نسبت به سال گذشته، ۵.۴۴ درصد میزان مصرف انرژی در استان زنجان رشد داشته است.

به گزارش موج رسا; علیرضا علیزاده امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان، با تسلیت ایام فاطمیه، اظهارداشت: نیروگاه‌های حرارتی کشور سهمی بیش از ۸۰ درصدی در تامین برق دارند و این سهم در برخی سال‌ها به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به رشد ۵.۴۴ درصدی مصرف انرژی در استان زنجان در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: مصرف استان زنجان در زمینه مصرف انرژی بالاتر است که کاهش مصرف ۱۰ درصدی در بخش خانگی نیروگاه‌های استان را نجات می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر روشنایی معابر شهری،میادین و پارک‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته است و ضروری است دستگاه‌های دولتی هم مصرف خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان از رعایت مردم مصرف برخی شهرستان‌های استان زنجان خبرداد و گفت: این شهرستان‌ها از محل مصرف انرژی تشویق می‌شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: با همت عمومی و مشارکت مردم و دولت، کرونا در حال فروکش کردن است اگرچه تلاش و زحمت بسیاری در این زمینه متحمل شدیم که باید تلاش شود به گذشته برنگردیم.

محمدی برضرورت جلوگیری از عادی انگاری کرونا در جامعه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر دفاتر پیشخوان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات خود را ارائه می‌کنند که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول از تحویل دو دستگاه "سی‌تی‌اسکن" برای بیمارستان‌های ولی‌عصر زنجان و امید ابهر خبرداد و گفت:  آنژیو گرافی پیشرفته نیز از روز شنبه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، بیان داشت: نهادینه سازی فرهنگ سلامت باید از سوی رسانه‌ها انجام شود.

محمدی برضرورت اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید عواقب عادی انگاری کرونا از سوی رسانه‌ها بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر