logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۹۰۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان:

عدم ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی مشکل کشوری است

عدم-ترخیص-مواد-اولیه-واحدهای-تولیدی-مشکل-کشوری-است
مدیرکل گمرک استان زنجان در مورد حل مشکل ترخیص کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی که بیشتر آنها مواد اولیه و ماشین آلات هستند گفت: این مشکلات کشوری بوده و باید از سوی بانک مرکزی اقدام شود.

میرهاشم سیداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان زنجان در خصوص ترخیص مواد اولیه وارداتی از گمرک استان زنجان اظهار کرد: تنها مشکلی که واحدهای تولیدی در بحث ترخیص مواد اولیه دارند تبادل ارزی است.

وی با تاکید براینکه این واحدها هر زمان تبادل ارزی خود را انجام دادند می‌توانند نسبت به ترخیص کالاهای خود اقدام کنند تصریح کرد: این مشکل یک مسئله کشوری است و در سطح کشور خیلی از واحدهای تولیدی با این موضوع مواجه هستند و این مشکل به بانک مرکزی مربوط می‌شود.

مدیرکل گمرک استان زنجان با تاکید براینکه بانک مرکزی باید به واحدهایی که مواد اولیه آنها وارداتی است ارز تخصیص دهد تا بتوانند کالاها خود را ترخیص کنند ابراز کرد: این مشکل مشمول همه واحدهای تولیدی نمی‌شود اما برخی از واحدهای تولیدی با این مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه این مشکل در استان قابل حل نیست و تنها بانک مرکزی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند عنوان کرد: در حال حاضر کاملا مشخص نیست چند واحد تولیدی با این مشکل مواجه‌اند اما سازمان صمت بررسی می کند که چه تعداد از واحدهای تولیدی با این مشکل مواجه هستند.

سید‌احمدی خاطر نشان کرد: مساعدت‌های لازم به منظور رونق تولید با واحدهای تولیدی انجام شده و هم اکنون مشکلی در استان زنجان وجود ندارد.

وی در مورد تاثیر مشکلات ارزی به موضوع صادرات استان ابراز کرد: مشکلات ارزی تاثیر منفی بر صادرات گذاشته و اگر این مشکلات نبود شاهد رشد بسیار خوبی در حوزه صادرات بودیم.

مدیرکل گمرک استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر مشکلی خاصی در گمرک استان زنجان وجود ندارد و مشکلاتی که هم اکنون واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند کشوری است.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر