logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۸۹۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبر داد؛

حذف 20 رویداد گردشگری در زنجان به دلیل شیوع بیماری کرونا

حذف-20-رویداد-گردشگری-در-زنجان-به-دلیل-شیوع-بیماری-کرونا
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان حذف 20 رویداد گردشگری در زنجان به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: در زمان بازگشایی موزه‌های استان زنجان گردشگر خارجی در استان نداشتیم و میزان گردشگری خارجی به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه کرونا موجب تعطیلی فعالیت‌های گردشگری در استان زنجان شد، افزود: تعطیلی مراکز و سایت‌های گردشگری به دلیل شیوع بیماری کرونا، گردشگری خارچی را تحت تاثیر قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین تعطیلی گردشگری موجب حذف 20 رویداد گردشگری از جمله برگزاری جشنواره غذای اکو، جشنواره آش ایرانی، جشنواره یلدا و جشنواره متعدد دیگری شد که امکان برگزاری به دلیل شیوع بیماری کرونا وجود نداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: شیوع بیماری کرونا موجب شد تا برنامه‌های مختلف بیشتر در فضای مجازی برگزار شود و که این موضوع فرصتی را برای تجریه جدیدی به وجود آورد.

ارجمند در خصوص بازگشایی موزه های استان زنجان، گفت: طبق مصوبات ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در وضعیت نارنجی و قرمز سایت‌های گردشگری مجبور به تعطیلی شدیم چرا که موزه‌ها، باغ موزه‌ها و سایت‌های گردشگری در وضعیت قرمز و نارنجی تعطیل بودند.

وی با اشاره به بازگشایی موزه رختشویخانه، گنبد سلطانیه، غار کتله خور، موزه مردان نمکی در استان زنجان، گفت: این بازگشایی با استعلام از ستاد مرکزی و ستاد پیشگیری از ویروس کرونا انجام شد.

این مسئول تصریح کرد: موزه باستان شناسی ابهر به دلیل نارنجی بودن وضعیت این شهرستان امکان بازگشایی بر اساس دستورالعمل ستاد پیشگیری از ویروس کرونا نداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه علیرغم بازگشایی موزه‌ها بازدیدها بسیار محدود است، افزود: قرار نگرفتن در پیک سفر، ایام امتحانات دانش‌آموزان و نبود سفر از دلایل عدم رونق بازدید از موزه‌ها است.

ارجمند خاطرنشان کرد: موزه‌های استان زنجان از ساعت 9 صبح تا 17 بعدظهر آماده بازدید علاقه‌مندان است که این وضعیت تا زمان اعلام ستاد پیشگیری از کرونا بازدیدها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ایام فروردین و اردیبهشت ماه امسال موزه‌ها تعطیل بودند، افزود: اما با مطلوب شدن وضعیت در خرداد ماه موزه‌ها بازگشایی شد.

این مسئول یادآور شد: در سه ماه تابستان نیز بازدید انجام و در مهر ماه نیز موزه‌ها و سایت موزه‌های استان مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت اما در آبان و آذر ماه تعطیل شد.

وی با بیان اینکه . //ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر