logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۸۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

مشرکان بر این باورند که نمی‌توان نسخه آموزش را از دین گرفت/ سند ننگین ۲۰۳۰ خارج از دایره تفکر اسلامی است

-مشرکان-بر-این-باورند-که-نمی‌توان-نسخه-آموزش-را-از-دین-گرفت-سند-ننگین-۲۰۳۰-خارج-از-دایره-تفکر-اسلامی-است

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت:  مشرکان بر این باورند که نمی‌توان نسخه آموزش را از دین گرفت.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی جمعه شب در سلسله جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان نفوذ ناپذیری ضمن تبریک ولادت حضرت ولیعصر(عج) اظهار داشت: ابلیس انسان را از آخرت غافل و او را متوجه دنیا می‌کند و تمام رفتارهای پسندیده و خلقیات زیبا را در نگاه انسان زشت جلوه می‌دهد.

وی در مورد زیبایی‌ها و افعال نماز ابراز کرد: اگر انسان به دور از هوا و هوس‌های دنیوی و بی‌طرفانه به بررسی این عبادت مخصوص مسلمانان بپردازد، زیبایی این فریضه الهی و نظم افعال، حرکات و سکنات نماز انسان را در بهت و حیرت فرو می‌برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اذان و اقامه یادآور قیامت است، بیان کرد: حمد و سوه تداعی کننده ایستادن در محضر خداوند و شنیدن سخن خداست، رکوع تعظیم در برابر خداوند، سجود اوج تواضع به محضر خداوند، تشهد گزارش سفر ملکوتی و سلام نشانه برگشتن انسان از سفر ملکوتی و وارد شدن به عالم دنیا و سلام بر مومنین است.

وی به توطئه‌های ابلیس برای فریب دادن و پوشاندن جلوه‌های زیبای نماز ابراز کرد: ابليس عبادتی که حضرت ابراهیم(ع) خود را وقف آن کرد را زشت جلوه می‌دهد.

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان عنوان کرد: روزه گرفتن عبادت مهمي است كه امروز  بسیاری از پزشکان آن را عامل سلامتی می‌دانند اما ابلیس می‌گوید چرا بايد از صبح تا شب چیزی نخوری و در این گرمای تابستان چه کسی گفته چیزی نخورید و نیاشامید.

وی با اشاره به سخن امام باقر(ع) مبنی بر اینکه ابلیس تمام کارهای زشت را زیبا جلوه می‌دهد،بیان کرد: رفتارهایی که انسانی نیستند توسط ابلیس زیبا جلوه می‌شوند و بعنوان مثال برهنگی كه یک رفتار حیوانی است امروز در دنیای غرب  به عنوان یک ارزش قلمداد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فراموشی آخرت سبب بزرگ شدن دنیا در نظر انسان می‌شود و در حالتی که رفتارهای پسندیده، زشت و رفتارهای زشت در نظر انسان پسندیده شد آن انسان دیگر شاکر به درگاه خداوند نخواهد بود.

آیت‌الله دولابی توجه به داشته‌های خود بیشتر از نداشته‌ها را از ویژگی‌های فرد شاکر خواند و افزود: کسی که دنیا طلب و زیاده خواه است همیشه به آنچه که ندارد توجه می‌کند.

«وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ» وی با اشاره به این قسمت از آیه ۱۷ سوره اعراف تصریح کرد: دنیا طلبی بر سر انسان سبب می‌شود که انسان از داشته‌های‌خود لذت نمی‌برد و نعمت‌های خدا را ناچیز می‌بیند و چشم او فقط کمبودها را دیده و نسبت به خداوند متعال زبان به شکایت دارد و معترض است.

عضو مجلس  خبرگان رهبری در مورد راهکارهای مقابله با نفوذ شیطان ابراز کرد: در سوره نحل آمده إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطَانٌ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ انسانی که به خداوند ایمان دارد، بر او توکل می‌کند و قدرت، مهربانی، حکمت و عظمتش را می‌بیند و مصلحت خداوند را درک می‌کند این انسان در صورت کمبود نیز شاکر خداوند خواهد بود.

وی مصیبت‌ها و سختی‌های انسان را به اذن خداوند خواند و گفت: ابلیس نمیتواند به انسان مومنی که در همه حال شاکر است، نفوذ کرده و او را به تسلیم خود کند.

آیت‌الله دولابی با تاکید بر گسترش ایمان  تصریح کرد: انسان مومن در برابر نفوذ شیطان و شیطان صفتان می‌ایستد و جامعه ایمانی نیز در مقابل نفوذ و تسلط شیطان و شیطان صفتان ایستاده و سینه سپر می‌کند.

وی از ویژگی‌هایجامعه ایمانی به جامعه‌ای به عدم غفلت مردم از یاد خدا با وجود توطئه‌های شیطان و شیطان صفتان اشاره کرد و افزود: دنیا را در نظرش زیبا نکنند، کارهای پسنده، بندگی خدا و رفتارهای حسن و مثبت را در نگاه او زشت جلوه ندهند و کارهای زشت را زیبا نکنند، اینها در جامعه ایمانی ظهور می‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر  اینکه در جامعه دینی متصدیان دینی نباید اجازه دهند که شیطان و شیطان صفتان بر جامعه مسلط شوند، بیان کرد: این تسلط می‌تواند تسلط در بینش‌ها و باورها، تسلط در رفتارها و اخلاقیات باشد و جامعه انسانی در برابر هجمه دشمن مانند کوه ایستادگی می‌کند و اجازه نمی‌دهد دشمن برای او نسخنه زندگی بپیچد.

وی برخورداری از مسئولان و مدیران با بصیرت را از نیازهای جامعه ایمانی عنوان کرد و افزود: جامعه ایمانی مسئولانی می‌خواهد که با توکل بر خدا و ایمان حقیقی به خداوند متعال اجازه تسلط شیطان و شیطان صفتان را ندهند.

آیت‌الله دولابی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان یک جامعه مومن باشند و به خدا توکل کنند شیطان و شیطان صفتان نمی‌توانند بر آنها مسلط شوند، شیطان صفتان بر

کسانی مسلط می‌شوند که در دل محبت شیاطین را دارند و شیفته زندگی غربی هستند و اگر مسئولیت در جامعه اسلامی به دست آنها باشد نمی‌توانند در مقابل نفوذ ایستادگی کنند.

وی با اشاره به این آیه « إِنَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَى الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَالَّذِينَ هُم بِهِ مُشْرِكُونَ» قرآن کریم اظهار داشت: شیطان بر جوامع که شخصیت‌ها و نخبگان و مسئولان آن جامعه در دلشان محبت شیطان را بپرورانند، به خدا شرک می‌ورزند و براي دشمن در برابر خدا حساب باز مي‌كنند و می‌گویند کاری از دست ما بر نمی‌آید و مجبوریم مقابل دشمن تسلیم شویم، نفوذ می‌کند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری تسلیم شدن در برابر دشمن را معادل روحیه شرک خواند و گفت: نتیجه تفکر کنار آمدن با افراد غیر از خداوند آن است که در عرصه سیاسی اجازه می‌دهند شیطان و شیطان صفتان بر آنها دستوراتی را دیکته کنند و بگویند شما حق ندارید موشک و یا فلان صنعت را داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه سلطه شیطان بر انسان به دلیل ضعف ایمان ایجاد می‌شود، ابراز کرد: نتیجه ضعف ایمان اين است که برای آموزش و پرورش کشور دست گدایی مقابل نسخه بیگانه دراز می‌کنند، رهبری معظم انقلاب به خاطر سند ننگین ۲۰۳۰  اعلام كردند که اینجا جمهوری اسلامی است و اجازه نمی‌دهیم برخی مخفیانه با برخی نهادهای بین‌المللی موافقت‌نامه‌هایی را امضا کنند و زمینه نفوذ ابلیس و ابلیس صفتان را در جامعه دینی فراهم کنند.

آیت‌الله دولابی با اشاره به اینکه بر اساس سند ۲۰۳۰ آموزشهای دینی، معنوی و الهی مخالف حقوق بشر دانسته می‌شود، بیان کرد: مطابق این سند اجازه فراگیری قرآن و معارف دینی در مدارس و مهدکودک‌ها به کودکان وجود ندارد اما آموزشهای جنسی برای کودک بالای چهار سال حق او محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: بر اساس این سند کودک بالای چهار سال حق دارد که در مورد هم‌جنس بازی و ناهجاریهای جنسی آموزش ببیند، یعنی سند ۲۰۳۰ تسلط ابلیس زمان بر جامعه دینی است و این از جانب کسانی است که دل در گرو ابلیس نهاده و به خدا شرک می‌ورزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مشرک بر این باور است که نمی‌توان نسخه آموزش را از دین گرفت، و نگاهش براي تربيت فرزندان به خارج از دايره تفكر اسلامي است.

وی با تاکید بر خالص کردن ایمان برای جلوگیری از تسلط ابلیس ابراز کرد: «إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ إِلَّا مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغَاوِينَ» امروز مجسمه ابلیس دنیای غرب است و تمام ویژگی‌های آن در دنیای غرب وجود دارد.

آیت‌الله دولابی تاکید کرد: کسانی که اجازه نفوذ این مجسمه شیطان را به پیکره جامعه اسلامی می‌دهند به شهادت آیه ۹۷ سوره نحل(إِنَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَى الَّذِينَ و يَتَوَلَّوْنَهُ وَالَّذِينَ هُم بِهِ مُشْرِكُونَ) مشرک هستند و ولایت ابلیس در دلشان وجود دارد.

وی قدرت مومن را نتیجه افزایش ایمان عنوان کرد و افزود: قدرت ایمان به انسان چنان نیرویی عطا می‌کند که میتواند مانند سد محکمی در برابر نفوذ ابلیس ایستادگی می‌کند.

وی بیان کرد: ولایت خداوند از طریق ولایت اولیای الهی به دست می‌آید و در این راستا باید عشق و علاقه خود را به امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) بیشتر کنیم تا در برابر نفوذ ابلیس نفوذ ناپذیر بشویم،« المؤمن کالجبل الراسخ لا تحرکّه   العواصف » مومن مانند کوه استوار است و در برابر تندبادها به لرزه در نمی‌آید.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر