logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۸۹۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان:

شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان 47 میلیارد و 53 میلیون سهم دارد

شرکت-سرمایه‌گذاری-سهام-عدالت-استان-زنجان-47-میلیارد-و-53-میلیون-سهم-دارد
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه این شرکت، جزء پنج استان اول کشور بود که در بازار بورس پذیرفته شد، گفت: تعداد سهام این شرکت در بازار بورس 47 میلیارد و 53 میلیون سهم است.

اصغر نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان خواهند بود.

وی با بیان اینکه این شرکت، جزء پنج استان اول کشور بود که در بازار بورس پذیرفته شد، خاطرنشان کرد: تعداد سهام این شرکت در بازار بورس 47 میلیارد و 53 میلیون سهم است.

نجفی با بیان اینکه مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری عدالت استان زنجان 23 دی‌ماه برگزار خواهد شد، افزود: مهلت اعضای هیات‌مدیره به اتمام رسیده که این مجمع برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره برگزار می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با تاکید بر ثبت‌نام و احراز هویت سهامداران در سامانه سجام، گفت: سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند هر چه سریعتر باید در سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد سهامداران باید در مجمع شرکت کرده و به اعضای هیات‌مدیره رای دهند، سهامدارانی که در سامانه سجام، احراز هویت نشوند امکان حضور در مجمع و رای دادن ندارند.

نجفی با بیان اینکه هم‌اکنون 60 درصد سهام عدالت قابل خرید و فروش است، خاطرنشان کرد: مزایایی از جمله سود برای سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند در صورتی امکان دارد که سهامدار در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشد و به همین دلیل است که نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام، تاکید می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان گفت: سهام شرکت سرمایه‌گذاری عدالت استان زنجان با نماد «وسزنجان» از 6 مهرماه سال جاری در بازار دوم بورس، معاملات خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه 100 درصد سهام این شرکت، شناور بوده و در دست مردم است، اظهار داشت: منظور از شناور یعنی مردمی بودن سهام یا به عبارت دیگر، تعداد سهامی که دست مردم بوده و متعلق به هیچ سازمان یا شرکتی نباشد.

نجفی خاطرنشان کرد: گاهی بیشترین درصد مالکیت بعضی سهام‌ها متعلق به شرکت، دولت یا سامزان خاصی بوده و روند سهم در دسته سهامداران حقوقی می‌شود اما یهام شرکت سرمایه‌گذاری عدالت اینگونه نیست.

به گزارش موج رسا؛ از بین 792 هزار و 498 سهامدارِ سهام عدالت در استان زنجان 52 درصد یعنی411 هزار نفر، روش مستقیم و 48 درصد یعنی 380 هزار و 942 نفر، روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر