logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۸۹۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد؛

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان زنجان

اجرای-موفق-طرح-شهید-سلیمانی-در-استان-زنجان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: زنجان الگوی خوبی برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی به دلیل کسب موفقیت‌های بیشمار در این زمینه است.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان زنجان، اظهارداشت: در سطح شهرستان زنجان الگوی قابل قبول و مناسب در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی ارائه شده است که باید در سطح استان یکپارچه شود.

وی با بیان اینکه هدف از کمک سپاه و بسیج به بیماری کووید ۱۹ عدم وارد شدن به پیک چهارم و پنجم و کاهش مرگ و میر است، افزود: ویروس پس فروکش کردن دو ماه بعد بازهم اپیدمی پیدا می‌کند که اینبار اسفندماه پیش‌بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر میزان مرگ زیر دو نفر و بستری‌ها کمتر از ۱۰ نفر است که در مدل سازی نشان می‌دهد اوایل اسفند پیک را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اگر به سمت پیک بیماری رویم که بازاری‌ها چشم امیدشان به این ماه است، افزود: امکان تعطیلی واحدهای صنفی در این ماه کمتر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ نسخه‌ای پیچیده شده است که می‌تواند این بیماری را کنترل کند که باید همه شهرستان‌ها به این موضوع توجه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان برضرورت مراقبت، رهگیری و بیماریابی تاکید کرد و گفت: تحلیل‌ها نشان دهنده عملکرد مطلوب نسبت به پیک دوم بود و میزان مرگ و میر و بستری در پیک سوم به مراتب کمتر بود.

صائینی خاطرنشان کرد: رهگیری وضعیت بیماران در منزل، محل کار و روابط اجتماعی  یکی از مهمترین عوامل کنترل بیماری  است که موجب می‌شود تا تعداد بیماران کاهش یابد.

وی با بیان اینکه به ازای هر فرد مثبتی باید حداقل ۱۰ تست انجام شود، افزود: برای ۱۰ نفر بیمار مثبت حداقل باید ۵۰ تا ۱۰۰ تست انجام شود تا میزان بیماریابی استان به زیر ۱۰ درصد برسد که در حال حاضر در استان زنجان بین ۶ تا ۷ نفر رصد می‌شود.

این مسئول بیان داشت: اجرای درست بیماریابی هوشمند موجب کنترل بیماری می‌شود که باید در این زمینه دقت لازم انجام شود.

"حریری" رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: در مرحله اول مرز بندی در بین نیروها انجام نشد و مسئولان به وظایف خود کاملا آگاه بودند.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی بدون دغدغه در استان اجرایی شده است، افزود: سه کمیته مراقبت و رهگیری، حمایت و رهگیری و نظارت و پایش تشکیل و بیشترین فعالیت در کمیته اول بود.

این مسئول با اشاره به هدفمند شدن کمک‌های حمایتی در طرح شهید قاسم سلیمانی، بیان داشت: این کمک‌ها موجب قطع زنجیره انتقال با رعایت کامل قرنطینه بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان ادامه داد: در هفت حوزه در قالب ۴ حوزه شهری و سه حوزه روستایی برنامه‌ها اجرایی شد و موجب خدمات رسانی مطلوب به روستاها شد.

حریری یادآورشد: طرح شهید سلیمانی به صورت محله‌محور اجرایی شد تا پشتیبانی لازم انجام و طرح موفقیت‌آمیز شود.

فرماندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: به برکت همدلی مسئولان کنترل بیماری در زنجان روند مطلوبی دارد و پایگاه‌های بسیج هماهنگی خوبی را در محلات به وجود آورده‌اند که موجب اجرای مطلوب طرح شهید سلیمانی شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر