logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۸۹۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان:

سایه سنگین رکود بر بازار فرش زنجان/ سرمایه تاجران فرش آب رفته است

سایه-سنگین-رکود-بر-بازار-فرش-زنجان-سرمایه-تاجران-فرش-آب-رفته-است
رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان با اشاره به کاهش تولید و صادرات فرش از استان زنجان گفت: در حال حاضر شاهد رکود بالا در بازار فرش هستیم و سرمایه تاجران فرش نیز آب رفته است.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بازار فرش رونق سابق را ندارد و سرمایه‌های تاجران حوزه فرش به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید آب رفته است اظهار کرد:  با وجود این حفظ و صیانت از اشتغال در حوزه فرش اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه بازار فرش متناسب با تورم بازار پیش نرفته است افزود: قیمت مواد اولیه افزایش یافته از طرفی مشکلات صادرات باعث شده فرش تولید کنندگان در انبارها بماند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید براینکه پایین بودن دستمزد بافندگان باعث شده بیشتر فعالان این حوزه تغییر شغل دهند بیان کرد: بیماری کرونا نیز بر تولید فروش تاثیر گذاشته و برخی از کارگاه‌های فرش به کارگاه‌های خانگی تبدیل شدند.

وی ابراز کرد: 89 کارگاه فرش دستبافت در زنجان فعال هستند اما همه این کارگاه‌ها با 100 درصد ظرفیت فعالیت ندارند.

جعفری با بیان اینکه در مجموع بازار فرش وضعیت خوبی ندارد اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات متعدد از مواد اولیه گرفته تا صادرات باعث شده تولید فرش در زنجان روند کاهشی داشته باشد.

وی در مورد راه اندازه پایانه صادراتی فرش در زنجان خاطرنشان کرد: این پایانه قرار است توسط بخش خصوصی راه اندازی شود اما تا به امروز نتوانستند انتظارات ما را برآورده کنند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید براینکه مجوز راه اندازی پایانه صادراتی فرش در زنجان به صورت موقت و به مدت شش ماهه صادر شده است افزود: سرمایه گذار این بخش تا پایان امسال فرصت دارد اقدامات لازم را جهت راه اندازی پایانه صادراتی را فراهم کند و اگر اهداف تعیین شده برآورده شود نسبت به ارائه مجوز دائمی اقدام خواهد شد و در غیر این صورت مجوز آن تایید نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه کمیته‌ای جهت رصد فعالیت پایانه صادراتی در زنجان تشکیل شده است ابراز کرد: فعالیت سرمایه‌گذار این بخش توسط این کمیته رصد می‌شود و گزارشی که سرمایه‌گذار پروژه داده به دنبال راه اندازی دفاتر فروش در 3 کشور هستند که به گفته آنها دفاترشان در عمان فعال شده است.

جعفری در ادامه همچنین به جذب سرمایه‌گذار جهت راه اندازی واحد تولیدی رنگرزی در استان زنجان عنوان کرد: متاسفانه هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیست در استان زنجان در حوزه رنگرزی سرمایه‌گذاری کند.

وی ابراز کرد: دلیل عدم استقبال سرمایه‌گذاران نیز این است که احتمال بازگشت سرمایه در اوایل ممکن است با مشکل انجام شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید براینکه تلاش‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار در استان انجام شده اما متاسفانه کسی حاضر نیست در این زمینه سرمایه‌گذاری کند گفت: اگر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش باشد حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذار آن انجام می‌شود.//ع  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر