logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۸۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

کاخ سفید: احتمال استعفای ترامپ صفر است

کاخ-سفید:-احتمال-استعفای-ترامپ-صفر-است
مشاوران کاخ سفید اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا قصدی برای استعفا ندارد.

به گزارش موج رسا; به نقل از سی ان ان، مشاوران کاخ سفید اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا قصد ندارد از مقامش استعفا کند.

بر اساس این گزارش، یکی از مشاوران کاخ سفید با صفر دانستن احتمال استعفای ترامپ، گفت که رئیس جمهور هیچ کار اشتباهی انجام نداده است که به خاطر آن استعفا کند.

گفتنی است که در پی هجوم چهارشنبه شب طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، دموکرات‌ها درصدد به جریان انداختن استیضاح وی برآمدند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در نامه‌ای خطاب به اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نوشت که با ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد جلوگیری از دسترسی یک «رئیس جمهور دمدمی مزاج و متزلزل» به کدهای آغاز حمله هسته‌ای صحبت کرده است.

در بخشی این نامه، پلوسی می‌نویسد: «وضعیت این رئیس جمهور دیوانه نمی‌تواند خطرناک‌تر از این باشد و ما باید هرکاری انجام دهیم تا بتوانیم از مردم آمریکا در برابر تهاجم نامتعادل او به کشور و دموکراسی خود حفاظت کنیم».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین اعلام کرد که وی و «چارلز شومر» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا به سراغ معاون رئیس جمهور رفته‌اند، اما هنوز پاسخی از جانب پنس دریافت نکرده‌اند.

پلوسی در این نامه نوشت: «ما هنوز امیدواریم که هرچه زودتر از او [پنس] پاسخی مثبت بشنویم که آیا او و کابینه [ترامپ] سوگند خود به قانون اساسی و مردم آمریکا را محترم خواهند شمرد یا خیر».

این نامه پلوسی اندکی پس از آن منتشر شد که ترامپ در یک پیام توئیتری عدم شرکت خود در مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا در روز بیستم ژانویه را اعلام کرد؛ اقدامی که در مغایرت با سنت دیرینه ای است که حضور رؤسای جمهور را در مراسم ادای سوگند جانشینان خود الزامی می‌کند.

این اظهارات پلوسی در حالی مطرح می‌شود که در پی شورشهای خشونت آمیز حامیان ترامپ در داخل ساختمان کنگره، دموکراتها بطور فزاینده ای درصدد هستند در صورت عدم همکاری «مایک پنس» معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه در برکناری ترامپ از قدرت تحت لوای اصلاحیه ۲۵ اُم قانون اساسی آمریکا، طرح دومین استیضاح ترامپ را پیش ببرند.//مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر