logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۸۹۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

راه اندازی مجتمع گلخانه‌ای ۲۷ هکتاری در زنجان

راه-اندازی-مجتمع-گلخانه‌ای-۲۷-هکتاری-در-زنجان
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از راه اندازی مجتمع گلخانه‌ای ۲۷ هکتاری در زنجان خبرداد و گفت: توسعه گلخانه‌ها از برنامه‌های جهادکشاورزی است.

مظفر یوسفی پور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه جهادکشاورزی در توسعه گلخانه‌ها در استان زنجان اظهار کرد: توسعه گلخانه‌ها در دستور کار جهادکشاورزی بوده و از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در زمین ۲۷ هکتاری را در دستور کار داریم عنوان کرد: همچنین توسعه گلخانه‌ای استان در ۲۵ هکتار نیز از برنامه جهادکشاورزی در استان زنجان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه تحقق این برنامه‌ها اشتغالزایی مستقیم ۲۴۳نفر را همراه خواهد داشت عنوان کرد: با برآوردهای انجام شده با توسعه این میزان گلخانه نیز ۱۲۰۰۰ تن محصولات تولید و روانه بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به اقدامات انجام شده در راستای افزایش تولید و بهره‌وری باغبات در استان بیان کرد: توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار نیز در سطح حدود دو هزار هکتار انجام می‌شود که حل مشکل تخصیص آب این طرح در مراحل نهایی شدن است.

یوسفی‌پور خاطرنشان کرد: توسعه باغات جدید با استفاده از پایه های رویشی و نهال استاندارد در سطح ۵ هزار و ۵۰۵ هکتار، اصلاح و احیاء باغات قدیمی در سطح ۷هزار و ۳۵۵ هکتار انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: اجرای طرح سرشاخه کاری گردو در سطح ۱۱۰ هکتار با استفاده از ارقام هارتلی، روند فرانکت جهت افزایش کیفیت و عملکرد و گذر از خطر سرما، اجرای طرح فراز در سطح یک هزار و ۱۶۰ هکتار به منظور افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی انگور و همچنین تولید بیش از ۴هزار و ۸۰۷ اصله نهال شناسه دار را در دستور کار داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: برداشت مکانیزه زیتون از دیگر اقداماتی است که در طول یکسال گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: اصلاح و احیاء باغات قدیمی با استفاده از طرحها و روشهای نوین از جمله طرح سرشاخه کاری درختان گردو، توسعه گلخانه‌ها، اجرای طرح فراز در تاکستانهای استان و همچنین توسعه باغات با استفاده از پایه‌های رویشی و نهال استاندارد بخش از اهداف و دستاوردهای حوزه باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر