logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۸۹۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

ساماندهی زنجانرود همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد

ساماندهی-زنجانرود-همکاری-همه-دستگاه‌ها-را-می‌طلبد
استاندار زنجان گفت: ساماندهی زنجانرود همکاری همگانی را می‌طلبد که ضروری است جلسه‌ای برگزار و دستگا‌ه‌های اجرایی تکلیف خود را بپذیرند.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه مدیریت بحران استان زنجان، اظهار داشت: سال زراعی کامل در خصوص بارش‌ها باید مورد توجه باشد اگر چه گزارش ارائه شده از وضعیت بارش‌ها در استان زنجان مطلوب است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 2 هزار مسکن محرومین در استان زنجان، گفت: پیشرفت 55 درصدی این پروژه مطلوب بوده و باید برنامه‌ریزی لازم برای تحویل این واحدها در دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای اخذ اعتبار برای احداث یک هزار و ۳ واحد که هنوز عقد قرارداد نشده است باید رایزنی‌های لازم با مقامات کشوری انجام شود،ادامه داد: گزارش عملکرد بانک‌ها در خصوص همکاری با بنیاد مسکن در جلسه‌ای با بانک‌ها ارائه شود.

استاندار زنجان برضرورت احصا و اولویت‌بندی و واحدهای بر روی گسل و در معرض سیل استان تاکید کرد و گفت: باید روستاهای در معرض خطر بیشتر مورد توجه نوسازی قرار گیرند.

حقیقی قرار گرفتن زنجان در بین شهرهای تاب آور جهان را موقعیت مناسبی عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی لازم استفاده کرد.

وی یادآور شد: باید برنامه‌های تاب‌آوری زنجان همراه با پژوهش بوده تا علمی‌تر و منطقی‌تر در این موضوع اقدام کرد که در این زمینه ضروری است از ظرفیت‌های دانشگاهی استان استفاده شود.

این مقام مسئول گفت: ساماندهی زنجانرود همکاری همگانی را می‌طلبد که ضروری است جلسه‌ای برگزار و دستگا‌ه‌های اجرایی تکلیف خود را بپذیرند.

استاندار زنجان با گلایه از عدم اعلام گزارش به موقع در خصوص نشتی نیروگاه، ادامه داد: موضوعی مثل نیروگاه باید لحظه به لحظه گزارش شود.

رضا خواجه‌ای در ادامه این جلسه، اظهار داشت: مجموع اعتباراتی که در سال 99 به استان زنجان ابلاغ شد، سهمیه استان مقاوم سازی ۵ هزار واحد بود که 3 هزار و 640 واحد ابلاغ شده و دارای ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه از تعداد 3 هزار و 640 واحد، تعداد 2 هزار و 462 واحد انعقاد قرار شده است و یک هزار و 178 باقی مانده است، افزود: در بحث احداث 2 هزار واحد مسکن محرومین برای همه تشکیل پرونده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۶۸ واحد پی‌کنی شده است و استان زنجان در این زمینه دارای رتبه اول در کشور است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: تلاش می‌شود بخش قابل توجهی از واحدهای مسکن محرومین تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

خواجه‌ای بیان داشت: در سیل سال 98 ، 94 میلیارد و 370 میلیون تومان برای بازسازی 3 هزار و 658 واحد بازسازی اختصاص و این واحدها به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات حوادث سال 98، 100 درصد واحدها با اعتبار 33 میلیارد و 473 میلیون بازسازی و مقاوم سازی شده و برای 3 هزار و 148 واحد تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.

این مسئول یادآور شد: 153 روستای زنجان روی گسل زلزله قرار دارند که 18 هزار و 734 واحد مسکونی را شامل می‌شود که نزدیک به 6 هزار واحد مقاوم سازی شده است و 12 هزار و 800 واحد غیر مقاوم هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه 67 درصد واحدهای روستایی استان زنجان غیرمقاوم هستند، افزود: مقاوم سازی این واحدها نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.

خواجه ای بیان داشت:275 روستای استان زنجان شامل 42 هزار و 555 واحد مسکونی در معرض خطر سیل قرار دارند که 15 هزار و 648 واحد مقاوم سازی و ایمن سازی شده است.

وی تصریح کرد: 26 هزار و 908 واحد در استان زنجان در برابر سیل غیرمقاوم است که با دفتر مرکزی تهران مکاتباتی برای ایمن‌سازی انجام شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر