logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۸۹۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
دانش‌آموخته طرح ولایت بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا:

علامه مصباح یزدی با برگزاری طرح ولایت، دفاع از مبانی اصیل اسلام را فراهم کرد

علامه-مصباح-یزدی-با-برگزاری-طرح-ولایت،-دفاع-از-مبانی-اصیل-اسلام-را-فراهم-کرد
دانش‌آموخته طرح ولایت بسیج دانشجویی با اشاره به برگزاری طرح ولایت به ابتکار مرحوم علامه مصباح یزدی از سال 75 گفت: دانشجویان انقلابی پس از طی این دوره‌ها توانستند با شرکت در مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی از مبانی اصیل اسلام، دفاع کنند.

مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه بنده در سال 97 در طرح ولایت شرکت کرده‌ام، اظهار داشت: طرح ولایت از ابتکارات و پیشنهادات علامه محمدتقی مصباح یزدی بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فضایی که در آن دوره بر دانشگاه‌ها و فضای دانشجویی حاکم بود، دانشگاه‌ها نیاز به این داشتند که مبانی و تفکر اسلامی در سطح دانشگاه‌ها تزریق و جاری شود که علامه مصباح یزدی با توجه به شرایط آن روز و بررسی‌هایی که داشتند، برگزاری دوره‌های طرح ولایت را پیشنهاد دادند.

رضایی با بیان اینکه طرح ولایت از تابستان سال 75 در سطح کشور برگزار می‌شود، افزود: این طرح ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و طلاب به صورت سالانه برگزار می‌شود.

*‌ طرح ولایت، دانشگاه‌ها را به سمت اسلامی شدن پیش برد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: محتوای طرح ولایت دانشجویی از 6 کتابی است که توسط موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تدوین شده است.

وی افزود: این کتاب‌ها شامل معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست است.

رضایی اظهار داشت: دانشجویانی که در این طرح حضور پیدا می‌کنند از لحاظ مبانی فکری و علمی، تقویت شده و بعد از آن می‌توانند در دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده و از اسلام و مبانی اصیل اسلامی در ساحت دانشگاه دفاع کنند چرا که مدرسان این دوره‌ها اساتید بزرگ کشوری از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هستند.

دانش‌آموخته طرح ولایت با اشاره به تاثیر دوره‌های طرح ولایت بر دانشجویان و فضای دانشگاه گفت: به گواه بزرگوارانی که سال‌های قبل در دانشگاه‌ها  فعالیت داشتند، اکنون به برکت برگزاری طرح ولایت، دانشگاه‌هایی داریم که به سمت اسلامی شدن که از فاکتورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، پیش می‌روند.

وی ابراز کرد: قبل از شروع شدن طرح‌هایی مثل طرح ولایت، خلایی در سطح دانشگاه‌ها وجود داشت که دانشجویان، خیلی نمی‌توانستند به مبانی اسلامی، تسلط داشته و از مبانی اسلام در دانشگاه‌ها دفاع کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: آن موقع هم که اوایل انقلاب بود، بعضی تفکرات چپی و مارک‌سیستی و اَمثال این‌ها در دانشگاه‌ها وجود داشت که به همین دلیل، مظلومیت و نداشتن مدافع اسلام در دانشگاه‌ها به شدت احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه طرح ولایت از طرح‌هایی بود که رهبر انقلاب از آن حمایت کردند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ملاحظه طرح از آن استقبال کردند و یکی از برکات طرح این بود که بچه‌های حاضر در طرح ولایت، علامه مصباح یزدی را پدر معنوی خود می‌دانند.

رضایی تصریح کرد: پس از حضور علامه مصباح یزدی و برگزاری دوره‌های طرح ولایت و همچنین تزریق‌شدن دانش‌آموختگان در سطح دانشگاه‌ها تغییر و تحول عمده‌ای در سطح دانشگاه‌ها دیده شد و بچه‌های انقلابی توانستند با شرکت در مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی از مبانی اصیل اسلام، دفاع کنند.

 

*‌ دشمن به قدری از علامه مصباح، ضربه خورده که خوشحالی خود از رحلت علامه را ظاهر می‌کند

دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه تغییر در فضای دانشگاه‌ها با اجرای طرح ولایت، خدمت بزرگی محسوب می‌شود، گفت: همانطور که می‌بینید امروز بسیاری از دشمنان از رحلت علامه مصباح یزدی، خوشحالی می‌کنند و این نشان می‌دهد آن مرحوم، خدمت بزرگی برای جامعه بسیجیان و به‌ویژه دانشگاهیان ارائه کردند.

وی افزود: تفکرات، فعالیت‌ها و برنامه‌های مرحوم علامه مصباح یزدی از جمله طرح ولایت، نشان می‌دهد که ضد انقلاب و ضد میهن چنان ضربه‌های مهلک و سختی از علامه مصباح یزدی خورده‌اند که حتی نمی‌توانند خوشحالی خود را به ظاهر نیاورند و به صورت عینی و علنی خوششحالی می‌کنند.

رضایی در پاسخ به اینکه وظایف جامعه دانشجویی و شرکت‌کنندگان در طرح ولایت و عموم مردم در برابر بزرگانی مانند آیت‌اله مصبح یزدی چیست، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌هایی که در مورد مجلس خبرگان داشتند، فرمودند: حضور افرادی مثل آیت‌اله محمد یزدی و آیت‌اله محمدتقی مصباح یزدی به مجلس خبرگان، وزن و اعتبار می‌دهد و عدم حضور این بزرگواران به ضرر خودشان نیست بلکه به ضرر مجلس خبرگان است.

وی با بیان اینکه این فرمایش رهبر انقلاب، سخن بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که بزرگانی مانند مرحومین آیت‌اله یزدی و مصباح، حضور ثقیلی از نظر علمی و ایدئولوژیک داشتند.

 

*‌ آیت‌اله مصباح یزدی، عقبه تئوریک برای نظام و جایگزین علامه طباطبایی و شهید مطهری

دانش‌آموخته طرح ولایت بسیج دانشجویی زنجان با اشاره به فرمایشات دیگری از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان جایگاه علامه مصباح یزدی را چنین تببین کرده و می‌فرمایند که علامه مصباح یزدی، عقبه تئوریکی برای نظام جمهوری اسلامی هستند و یا فرمودند که ایشان، جایگزین علامه طباطبایی و شهید مطهری هستند.

وی تصریح کرد: شهید مطهری، فردی بودند که حضرت امام(ره) فرمودند کتاب‌های ایشان باید در حوزه‌های علمیه تدریس شود.

رضایی با بیان اینکه این فرمایشات نشان می‌دهد که علامه مصباح یزدی، جایگاه، شخصیت و فضیلت بزرگی در بین اساتید دانشگاه و علما داشتند و در عرصه‌های مختلف بدون تعارف، همیشه مدافع انقلاب اسلامی بوده‌اند و این دفاع را به صورت مستقیم همیشه اظهار کرده‌اند و مسامحه‌ای در اظهاراتشان نداشته و با آغوش باز از حق، دفاع کرده‌اند.

وی اظهار داشت: راهی که خود علامه مصباح یزدی طی کردند و یکی از شاخصه‌های ایشان این بود که بحمدلله سبب شد که شاگردان زیادی تربیت کردند.

رضایی خاطرنشان کرد: این شاخصه نشان می‌دهد که علامه مصباح یزدی در کنار این که خودشان یک فرد ایده‌ال برای نظام جمهوری اسلامی بودند به دنبال شاگردپروری هم بودند که برای نظام بسیار ارزشمند است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه طرح ولایت از سال 75 برگزار می‌شود، گفت: اگر فقط طرح ولایت دانشجویی را حساب کنیم، هر سال حداقل یک هزار نفر دانشجو در این طرح شرکت کرده و مرحوم آیت‌اله مصباح یزدی به تنهایی توانسته‌اند تاکنون حداقل 24 هزار نفر، مدافع انقلاب تربیت کنند.

وی اظهار داشت: همین تعداد دانشجو اگر از تفکر و شیوه‌های علامه مصباح یزدی تبعیت کنند و بتوانند مدافع مبانی اسلام بوده و افرادی را کنار خود آورده و حلقه‌ای را برای دفاع از اسلام تشکیل بدهند، خیلی برکت بزرگی محسوب می‌شود زیرا هم دانشگاه‌ها و هم جامعه ما را به مسیر درست و اسلامی شدن و طی مراحل تمدنی هدایت می‌کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر