logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۸۸۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان:

فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن استان زنجان ضعیف است

فعالیت-شرکت‌های-دانش-بنیان-در-حوزه-معدن-استان-زنجان-ضعیف-است
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به ضعف فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن گفت: آمادگی کاملی برای حمایت از این شرکت‌ها در سطح استان داریم.

رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در استان زنجان اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در استان زنجان نیاز به حمایت بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در استان زنجان در بخش‌های آی‌تی فعالیت بسیار خوبی دارند افزود: متاسفانه در بخش معدن فعالیت این شرکت‌ها ضعیف است اما ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت این شرکت‌ها در استان زنجان وجود دارد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به تاثیر فعالیت این شرکت‌ها در توسعه صنایع استان ابراز کرد: باید از این شرکت‌ها حمایت‌های لازم انجام شود که نظام مهندسی معدن استان آمادگی کاملی برای حمایت همه جانبه از این شرکت‌ها دارد.

وی با تاکید براینکه به دنبال ایجاد سیستم یکپارچه سازی شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه معدنی فعالیت دارند، هستیم عنوان کرد: در این سیستم فارغ‌التحصیلان معدنی آموزش داده می‌شوند تا با اطلاعات کامل وارد حوزه فعالیت بخش معدن شوند.

کشاورزی با تاکید براینکه فعالیت‌های حوزه معدن باید به سمت استخراج عناصر نادر خاکی برود خاطرنشان کرد: فعالیت در این حوزه بسیار سود آور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی هم در استان و کشور در این حوزه داریم.

وی تاکید کرد: باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که فعالیت در حوزه استخراج عناصر نادر خاکی بدون شرکت‌های دانش بنیان ممکن نیست.

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چقدر از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در حوزه معدنی استفاده شده است گفت: حدود 20 تا 25 درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه معدن استفاده شده در حالی که ظرفیت دانشگاه‌ها در توسعه حوزه معدنی استان بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان از طرف پارک علم و فناوری حمایت می‌شوند و علاوه بر آن از معافیت مالیاتی نیز بهره‌مند هستند اظهار کرد: زمینه برای فعالیت این شرکت‌ها تا حدودی فراهم است اما باز هم نیاز به حمایت بیشتری دارند.

هوشمند سازی حوزه معدن

کشاورزی در ادامه در مورد ثبت پهنه‌های معدنی در سامانه کاداستر در استان زنجان بیان کرد: تمامی کارهای معدنی کشور از جمله ثبت محدوده معدنی، رده‌های بهره‌برداری و غیره از طریق سامانه کاداستر انجام می‌شود و نوعی هوشمند سازی در حوزه معدنی است.

وی با بیان اینکه طرح کاداستر معدنی دو سه سالی است که انجام می‌شود ادامه داد: در حال حاضر تمامی معادن استان زنجان در این سامانه ثبت شده است.

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اینکه این سامانه علاوه براینکه کارهای معدنی را سرعت می‌بخشد شفاف سازی در این حوزه نیز اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: از طریق این سیستم همه پهنه‌های معدنی ثبت شده در سراسر کشور مشخص می‌شود.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر