logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۸۸۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

استفاده از 1300 تخت نقاهتگاهی در قالب طرح شهید سلیمانی در زنجان

استفاده-از-1300-تخت-نقاهتگاهی-در-قالب-طرح-شهید-سلیمانی-در-زنجان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی، یک هزار و 300 تخت تقاهتگاهی مورد استفاده قرار گرفته است.

محمد رضا صائینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اثرات اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، اظهار داشت: این طرح تا کنون نتایج مطلوبی در استان داشته و موجب کاهش آمار مرگ و میر و میزان بستری‌ها در استان شده است.

وی ادامه داد: این طرح در زمینه بیماریابی، مراقبت، نظارت و حمایت مورد استفاده قرار گرفته و تیم‌های مراقبتی با حضور بسیجیان تقویت و نحوه درست قرنطینه و جدا سازی بیماران به نحو مطلوبی انجام شده است.

این مسئول با اشاره به نظارت بر نحوه فعالیت اصناف و کسبه در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، افزود: تیم‌های حمایتی از افراد بی‌بضاعتی که دچار بیماری کووید 19 شده و باید در قرنطینه بمانند، حمایت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه حمایت از افراد خانواده‌ای که دارای بیمار مثبت هستند از دیگر نتایج طرح شهید سلیمانی است، ادامه داد: حمایت از بیماران زمینه‌ای و سالمندان از دیگر اهداف طرحی است که مزین به نام شهید سلیمانی شده است که در ارزیابی اولیه ما این طرح موفق بوده است.

صائینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اجرای این طرح وضعیت بیماری طوری شده است که موجب کاهش موارد بیماری و مرگ و میر در استان شده است.

وی با اشاره به استفاده از یک هزار و 300 تخت نقاهتگاهی در قالب طرح شهید سلیمانی، گفت: امیدواریم استان زنجان به وضعیت مطلوبتری از نظر بیماری کووید 19 برسد.

این مسئول در خصوص وضعیت نارنجی شهرستان ابهر، گفت: موارد بیشماری در این زمینه دخیل است و رنگ‌بندی‎ها بر اساس فرمولاسیون خاصی که در کشور وجود دارد اتفاق می افتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه نمی‌توان یک مورد را در عدم رسیدن ابهر به وضعیت مطلوب عنوان کرد، گفت: میزان موارد بستری یکی از دلایل نرسیدن ابهر به وضعیت زرد است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر