logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۸۸۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یک مسئول در شهرداری زنجان:

مابه‌التفاوت درآمد رانندگان اتوبوس‌های شهری به صورت روزانه پرداخت می‌شود

مابه‌التفاوت-درآمد-رانندگان-اتوبوس‌های-شهری-به-صورت-روزانه-پرداخت-می‌شود
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان در خصوص اقدامات حمایتی از رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های شهری در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: درآمد روزانه رانندگان اتوبوس‌های شهری 400 هزار تومان در نظر گرفته شده که مابه‌التفاوت آن به صورت روزانه به رانندگان پرداخت می‌شود.

فرهاد رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تعداد مسافران اتوبوس‌های شهری پس از شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده و رانندگان در مضیقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بیکاری رانندگان و اینکه ناوگان اتوبوسرانی را از دست ندهیم پس از طی مراحل اداری و قانونی و اخذ مصوبات لازم به ازای هر راننده روزانه 400 هزار تومان درآمد در نظر گرفته شد که مابه‌التفاوت آن محاسبه و به رانندگان پرداخت می‌شود.

رفیعی افزود: برای مثال؛ اگر راننده‌ای در یک روز 20 هزار تومان درآمد داشته باشد برای آن روز 380 هزار تومان به وی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به فعالیت 80 دستگاه اتوبوس و بیش از 2 هزار دستگاه تاکسی درون‌شهری گفت: مسافران تاکسی‌ها کاهش پیدا نکرده و فقط مسافران اتوبوس‌ها نسبت به دوران قبل از کرونا کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از حمایت‌های سازمان از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری این است که اقلام بهداشتی از قبیل الکل، ماسک، دستکش و نایلون در بین آن‌ها توزیع شده است اما پرداخت یارانه حمایتی فقط برای رانندگان اتوبوس است.

رفیعی در خصوص تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا خاطرنشان کرد: تمام رانندگان اتوبوس و تاکسی‌ها مشمول این تسهیلات بودند اما چون مبلغ آن 2 میلیون تومان بود، تعداد خیلی کمی برای آن اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان در خصوص بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی گفت: این امکان چند سال قبل در کل کشور وجود داشت که 50 درصد حق بیمه تامین اجتماعی را دولت به صورت یارانه حمایتی پرداخت می‌کرد و 50 درصد بقیه توسط رانندگان پرداخت می‌شد.

وی با اشاره به لغو تخصیص یارانه دولتی از سال 93 اظهار داشت: به دلیل سوءاستفاده‌هایی که در این زمینه صورت گرفت و افراد زیادی تحت عنوان راننده تاکسی اقدام به پرداخت بیمه می‌کردند این نوع بیمه از سال 93 به بعد لغو شده و یارانه دولتی تخصیص نمی‌یابد.

رفیعی با بیان اینکه رانندگانی که تا قبل از سال 93 بیمه شده‌اند، بیمه آن‌ها با همان شرایط برقرار است، خاطرنشان کرد: البته در صورتی که فردی شناسایی شود که شرایط را دارا نبوده و بدون اشتغال به رانندگی، بیمه وی ادامه می‌یابد، جلوگیری شده و این فرد از لیست بیمه‌شدگان تامین اجتماعی حذف می‌شود.

وی افزود: افرادی که بعد از سال 93 به رانندگی تاکسی اشتغال می‌یابند، حق بیمه تامین اجتماعی خود را باید بدون تخفیف و با صد درصد بها واریز کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر