logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۸۸۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنجان خبر داد؛

افزایش جمعیت بانوان با تحصیلات عالیه دانشگاهی در زنجان

افزایش-جمعیت-بانوان-با-تحصیلات-عالیه-دانشگاهی-در-زنجان
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنجان از افزایش جمعیت بانوان با تحصیلات عالیه دانشگاهی در زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; ماهرخ بلوری امروز در ششمین نشست هئیت اندیشه ورز زنان با رویکرد صیانت از نهاد خانواده، اظهارداشت: موفقیت در هر حوزه‌ای نیازمند اقدامات گسترده و فراگیر است که تلاش‌ها و حمایت‌های لازم در این زمینه انجام شده است اما نمی‌توان در این زمینه تک بخشی عمل کرد.

وی ببا بیان اینکه تلاش کردیم ضمن استفاده از ظرفیت‌ها از ایده‌های صاحبنظران در حوزه‌های مختلف استفاده شود، افزود: نحوه بروز مسائل اجتماعی با توجه به ویژگی‌های هر منطقه دارای دامنه متفاوتی بوده و باید برای هر منطقه برنامه خاصی تدوین شود.

این مسئول افزود: سه چالش مهم امروز در حوزه زنان، کودکان و خانواده و نقش بحران کووید۱۹ در تشدید آن مهم بوده و پنج موضوع از ابتدای برگزاری این جلسات مطرح و راهکارهای اجرایی مطرح شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنجان عنوان کرد: 28 عامل و ۳۵ راهکار در زمینه پنج مسئله اجتماعی طلاق، بیکاری، اعتیاد همسران، خشونت و کاهش فرزندآوری از سوی این هئیت مورد بررسی قرار گرفته و راهکارها و طرح‌های راهبردی ارائه شد.

بلوری تصریح کرد: مسئله اقتصادی و معیشتی بیشترین دلیل بروز آسیب‌های اجتماعی شده است که راهکارهایی نیز از سوی هئیت اندیشه ورز استان برای حل مشکلات ارائه شده است.

وی یادآورشد: از هر فرصتی برای رصد وضعیت بانوان و کودکان استفاده و اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است اما بررسی این رصد تنها منوط به این هئیت اندیشه ورز نبوده و با دستگاه‌های اجرایی نیز این رصد پیگیری شده است.

این مسئول بیان داشت: در ۱۰ ماه گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات منعقد و تا کنون به 466 نفر از زنان زنان سرپرست خانوار و بانوان حاشیه شهر  ارائه شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اجرای تاب آوری اجتماعی در استان زنجان در سه دوره، خاطرنشان کرد: این طرح نتایج خوبی را داشته است که این طرح تا پایان سال در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و خدابنده اجرایی و عملیاتی می‌شود.

بلوری یادآورشد: رویداد کمند برای دانشجویان دختر دانشگاه زنجان و به منظور ارائه مهارت‌های حرفه‌ای به دانشجویان برگزار و نمایشگاه این رویداد در استان زنجان برگزار شد.

وی از افزایش جمعیت زنان و دختران بانوان دارای تحصیلات عالیه در استان زنجان خبرداد و افزود: زنان بیشتر در رشته‌های مهندسی، حقوق، برق و کشاورزی تحصیل می‌کنند.

این مسئول گفت: در حال حاضر بیشترین علاقه دختران جوان به رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای و ترویج کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی در فضای ارتباطات و فنآوری است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر