logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۸۸۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

ساخت واحدهاي مسكوني مقاوم با فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی در زنجان

ساخت-واحدهاي-مسكوني-مقاوم-با-فعالیت-134-ناظر-نظام-فنی-روستایی-در-زنجان-
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از ساخت واحدهاي مسكوني مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبيعي با فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی خبر داد.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه ای اظهار داشت: ناظران نظام فنی روستایی به عنوان بازوان توانمند این بنیاد، با ترويج اصول فني ساختمان سازي و رشد آگاهي عمومي‌، بر ساخت واحدهاي مسكوني مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبيعي تاکید جدی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه، نظام فنی روستایی در سال 1382 با هدف نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی تشکیل شد، گفت: هدايت بافت فيزيكي روستاها و بهسازي محيط زيست و سكونت‌گاه‎هاي روستايي براساس طرح‌هاي هادي روستايي، بالا بردن كيفيت ساخت و سازهاي روستايي با نظارت دقيق و مطابق با مقررات ملي ساختمان، استفاده صحيح از مصالح مقاوم و استاندارد، شناسايي، بكارگيري و ساماندهي نيروهاي انساني بومي متعهد در فن ساختمان سازي روستايي و بالا بردن سطح دانش فني و اجرايي ناظران با آموزش علمي و عملي مستمر آنان از اهداف طرح نظام فني روستايي است.

وی از فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی در این استان جهت نظارت بر ساخت و ساز های روستایی خبر داد و افزود: هم اکنون 15دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.

خواجه ای با اشاره به اینکه، جمع آوری پرونده های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه های سهولت در اجرا، صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق جهت استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها، از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است، خاطرنشان کرد: در حال حاظر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می شود طبق سازوکارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی از اهداف اصلی این نهاد انقلابی است، تاکید کرد: مهندسان نقش و مسوولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه، بهبود مسکن روستایی رونق زندگی، اشتغال و اقتصاد روستایی را به دنبال دارد، تصریح کرد: ساخت وا حداث مسکن مناسب ايجاب مي نمايد که تشکيلات نظام فني و مهندسي روستايي با توجه به وضعيت و پتانسيل هاي موجود روستاها و تعداد نيروي انساني داراي صلاحيت فني ساختمان سازي از طرف ارگان مرتبط با فن ساختمان راه اندازي و حمايت شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر