logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۸۸۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد؛

ثبت‌نام 115 باشگاه ورزشی زنجانی برای تسهیلات 80 میلیون تومانی

ثبت‌نام-115-باشگاه-ورزشی-زنجانی-برای-تسهیلات-80-میلیون-تومانی
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به تخصیص تسهیلات حمایتی کرونا تا سقف 80 میلیون تومان به باشگاه‌های ورزشی گفت: تاکنون 115 باشگاه برای دریافت این تسهیلات در سامانه وزارت متبوع ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدعلی حمزه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حمایت از باشگاهداران و مشاغل بخش خصوصی حوزه ورزش که در دوران کرونا زیان مالی دیده‌اند، شرایط ویژه‌ای را برای تخصیص وام در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه سقف این تسهیلات 80 میلیون تومان برای هر باشگاه ورزشی است، خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت‌نام 115 باشگاه ورزشی اگر درخواست هرکدام را 80 میلیون تومان در نظر بگیریم در مجموع 9 میلیارد و 200 میلیون تومان می‌شود.

حمزه‌پور افزود: درخواست باشگاهداران در سامانه وزارت ورزش و جوانان ثبت و سپس به سامانه کارا اجاع داده شده تا مراحل بعدی را پیگیری کنند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات مذکور علاوه بر تسهیلاتی است که به تمام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شد، گفت: تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا 6 و 12 میلیون تومان به ازای هر نفر بود اما این تسهیلات، ویژه اماکن ورزشی بخش خصوصی دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان بوده و سقف تسهیلات نیز 80 میلیون تومان است.

وی در خصوص فعالیت باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی با توجه به زرد شدن وضعیت اکثر شهرستان‌های استان اظهار داشت: تاکنون مجوزی برای فعالیت‌های ورزشی صادر نشده و ستاد کرونای استان هرچه اعلام کند، نتیجه را به باشگاه‌های ورزشی اعلام می‌کنیم.

حمزه‌پور با بیان اینکه علی‌رغم قرار گرفتن رشته بدنسازی در گروه شغلی 2 بازهم مجوز تمرین برای این رشته صادر نشده است، تاکید کرد: هرگونه فعالیت ورزشی منوط به تصمیمات ستاد کرونای استان دارد.

وی با اشاره به پیگیری و رایزنی‌های انجام‌شده با ستاد کرونای استان خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون سیاسی استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد در نهایت قرار بر این شده که مجوز تمرین برای تیم‌های منتخب که به مسابقات لیگ‌های برتر، دسته اول، دوم و سوم و مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد، صادر شود.

حمزه‌پور ادامه داد: بر این اساس به تمام هیات‌های ورزشی نیز اعلام شده که رشته‌هایی که تیم‌های خود را به مسابقات کشوری اعزام خواهند کرد می‌توانند با اعلام لیست ورزشکاران به اداره کل ورزش و جوانان و دریافت مجوز مربوطه، تمرینات آماده‌سازی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در صورت اعلام لیست ورزشکاران از سوی هیات‌های ورزشی، هماهنگی لازم برای صدور مجوز جهت انجام تمرینات صورت می‌پذیرد.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر