logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۸۸۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرحوزه‌های علمیه استان زنجان:

آیت‌الله مصباح با جبهه نفوذ و نفاق مبارزه کرد

آیت‌الله-مصباح-با-جبهه-نفوذ-و-نفاق-مبارزه-کرد
مدیرحوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: مطرح کردن ولایت فقیه در بالاترین درجه علمی، مهمترین دلیل هجمه علیه آیت‌الله مصباح یزدی بود.

حجت‌الاسلام جواد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی نگاه کارشناسی و علمی به دین داشتند و مباحث اسلام شناسی و دینی را به بهترین وجه بر اساس مستندات مطرح می‌کردند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح از نظر علمی فردی قوی در تبیین مسائل دینی و اسلامی بودند و بیان بسیار روانی در کلاس‌های درس خود داشتند، گفت: دقت نظر در مباحث و کشف نقاط باریک و ریز علمی در مسائل دینی به ویژه احادیث و روایات و موشکافی‌ در این زمینه از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: نگاه آیت‌الله مصباح نسبت به ولایت فقیه نسبت به سایر عالمان اسلامی بسیار علمی‌تر بود و ایشان مسئله ولایت فقیه و حاکمیت فقیه در جامعه را که قبلا با وجود اینکه قدت تاریخی از زمان شیخ مفید داشت را مطرح کرده و به شبهات موجود در این زمینه به نحو مطلوبی پاسخ دادند.  

مدیرحوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به نگاه علمی، عمیق و پاسخ به شبهات و کارکرد ولی‌فقیه از سوی آیت‌الله مصباح، بیان داشت: ایشان از نظر اعتقادی، کلامی و فلسفی مسئله ولایت فقیه را در جامعه اسلامی به ویژه در بین نسل جوان امروز تبیین کرده و به شبهات این قشر پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام جعفری یادآور شد: ورود آیت‌‌الله مصباح به بحث نظریه ولایت فقیه که از نظریات متعالی فقه شیعه محسوب می‌شود موجب هجمه‌های بسیاری علیه ایشان شد چرا که آنهایی که نقش آیت‌الله مصباح را در دوران مبارزه نادیده می‌گرفتند می خواستند اثر نفوذ کلام و دفاع علمی و بیان شیوای ایشان را کم کنند.

وی با بیان اینکه اعلام هجمه‌ها علیه آیت‌الله مصباح برای دور کردن جامعه جوان از استدلال‌های بسیار روشن و قوی ایشان در بحث ولایت فقیه بود، ادامه داد: هجمه‌کنندگان می‌دانستند که اگر کسی حرف‌های ایشان را در کتاب پاسخ به شبهات ولی‌فقیه بخواند مدیریت فقیه در جامعه برایش روشن می‌شود.

این کارشناس مسائل دینی بیان داشت: مطرح کردن ولایت فقیه در بالاترین درجه علمی در حالی که ممکن است خیلی‌ها از بعد احساسی و نیمه علمی این موضوع را مطرح کنند و دشمن بتواند آنها را رد کند و یا علیه آنها وارد عمل شود، مهمترین دلیل هجمه علیه آیت‌الله مصباح یزدی بود.

مدیرحوزه‌های علمیه استان زنجان تصریح کرد: آیت‌الله مصباح به اندازه‌ای متقن بحث ولایت فقیه را مطرح کردند که هیچ کس نتوانست به حرف ایشان ایراد بگیرد به همین دلیل به گوینده تهمت زدند تا این حرف‌ها شنیده نشود.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح یک فقیه انقلابی بودند که در مبارزه با جبهه نفوذ و نفاق و کسانی که نظرات خلاف دین و غربی را با رنگ و بوی دینی تحویل جامعه می‎دادند با استدلال‌های علمی و محکم در مقابل چنین تفکرات التقاطی و انحرافی ایستاد.

وی ادامه داد: برخی‌ها تلاش داشتند تا مسائل دینی را با ترفندها و چسباندن چندین آیات و روایات، اسلامی جلوه دهند اما آیت‌الله مصباح با احاطه‌ای که به مبانی دینی و آیات و روایات و مسائل کلامی و فلسفی داشتند در مقابل این اقدامات ایستادند اگر چه مورد هجمه دشمنان قرار گرفتند.

کارشناس مسائل دینی یادآور شد: آیت‌الله مصباح سد محکم علمی در برابر تهاجمات علمی علیه اسلام، تشیع و ولایت فقیه و  مورد تایید امام خمینی (ره) بود که با راه‌اندازی موسسه در راه حق بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر