logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۸۸۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

ارز 4200 تومانی برای مردم خیری نداشته است/ مجلس به دنبال اصلاحات اساسی در بودجه 1400

ارز-4200-تومانی-برای-مردم-خیری-نداشته-است-مجلس-به-دنبال-اصلاحات-اساسی-در-بودجه-1400
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تک نرخی شدن قیمت ارز هنوز قطعی نیست، گفت: ارز 4200 تومانی برای مردم خیری نداشته است.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مجلس در حال حاضر در خصوص منابع درآمدی بودجه بررسی‌هایی را انجام می‌دهد، اظهار کرد: ارزی که دولت برای سال آینده در نظر گرفته ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی بوده و ارز نیمایی نیز 17500 تومان است که میانگین آن را 11500 تومان در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: بحث ارز در مجلس مطرح بوده و اکنون این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد که آیا ارز 4200 تومانی باقی بماند یا حذف شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی برای مردم خیری نداشته است، ابراز کرد: ارز 4200 تومانی باعث جلوگیری از گرانیها نشده و موضوع مورد بحث این است که این منابع به خود مردم برگردد.

وی با اشاره به اینکه فعلا در حال بحث هستیم و نتیجه نگرفته‌ایم، گفت: در صورت تک نرخی شدن قیمت ارز نظر مجلس همان قیمت 17500 تومان است.

طاهری بیان کرد: در صورت تک نرخی شدن قیمت ارز منابع حاصل از این بخش در قالب یارانه به خود مردم برگردد.

وی با بیان اینکه در خصوص تصویب کلیات بودجه و انتقادات مطرح شده در این خصوص خاطرنشان کرد: نمایندگانی که کلیات بودجه را تایید کردند، نظرشان این است که با تایید کلیات فرصتی برای اصلاح ساختار فراهم شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 با اشاره به اینکه دولت به دنبال اصلاح ساختار بودجه نیست، اظهار کرد: ما دو راه داشتیم، یا باید منتظر اصلاح از طرف دولت می‌شدیم و یا اینکه با تایید کلیات اصلاح ساختار را در مجلس انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تایید کنندگان کلیات بودجه به دنبال اصلاح ساختار در مجلس هستند، افزود: اصلاحات اساسی بودجه از طرف مجلس انجام خواهد شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر