logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۸۸۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با سالروز شهادت سردار دلها؛

"شب شعر قاف" در زنجان برگزار شد

"شب-شعر-قاف"-در-زنجان-برگزار-شد
سیزدهم دی ماه 1399 همزمان با سالروز شهادت سردار دلها، «شب شعر قاف» در فضایی آکنده از معنویت با حضور مجازی و حضوری شاعران و تعداد محدودی از مسئولین استانی و هنرمندان در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری زنجان؛ برنامه «شب شعر قاف» در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی با مشارکت و همکاری کنگره 3535 شهید استان، حوزه هنری استان زنجان، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و حسينيه اعظم زنجان برگزار شد و از دو اثر نقاشی تولید شده در حوزه هنری زنجان رونمایی بعمل آمد.

برگزاري اين شب شعر با حضور 10 شاعر برجسته ملی و بين‌المللي در فضاي مجازي همراه بود که در فضاي آكنده از معنويت، با شعرخواني و مديحه‌سرايي از دريچه نگاه خود به جايگاه و مرتبت ويژه حضرت فاطمه‌زهرا(س) به حمد و ثناي مقام والاي ايشان و بيان رشادت‌های شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

  در ابتدای برنامه شاعران ملي از استان‌هاي تهران، زنجان، قم، یزد و خوزستان و بین‌المللی از کشورهای افغانستان و پاکستان بصورت پخش زنده در فضاي مجازي به شعرخواني پرداختند و پخش كليپ از شعرخوانی برخي از شاعران، از ديگر برنامه‎‌هاي «شب شعر قاف» بود.  

شعرخوانی علي حنيفه، منصور كلامي‌فرد، امير رسولي و سيدضياء موسوي از شاعران استاني در «شب شعر قاف» بخشی از برنامه بود همچنین رضا اسم‌خانی از شاعران جوان استان اجرای این شب شعر را بر عهده داشت،

در حاشیه این برنامه نیز، نمایشگاهی از آثار اشعار شاعران در موضوع شهید سلیمانی برای بازدید به نمایش گذاشته شد.

  در بخشی از برنامه «شب شعر قاف» حاضرین در سالن بمناسبت همزمانی ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سلیمانی همراه با سيد يوسف شبيري به مدیحه‌سرایی و عزاداری نیز پرداختند. 

بخش پایانی برنامه با رونمایی از آثار تجسمی خلق شده توسط حسن ترخوانه همراه بود و از این دو اثر با عناوین «رستاخیز» و «رستگاری» که بمناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها و به سفارش حوزه هنری زنجان تولید شده بود، رونمایی بعمل آمد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر