logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۸۸۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری:

خدمات علمی آیت‌الله مصباح یزدی برای حوزه‌های علمیه کم‌نظیر بود/ ایشان از آغاز فعالیت‌های انقلابی در کنار امام راحل بودند

خدمات-علمی-آیت‌الله-مصباح-یزدی-برای-حوزه‌های-علمیه-کم‌نظیر-بود-ایشان-از-آغاز-فعالیت‌های-انقلابی-در-کنار-امام-راحل-بودند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خدمات علمی آیت‌الله مصباح در حوزه‌های علمیه کشور کم‌نظیر بود.

آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت ارتحال آیت‌‎الله مصباح یزدی، اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی یکی از استوانه‌ها و ذخایر کشور بودند که وفات ایشان خسارت عظیمی را به جبهه و دلدادگان انقلاب اسلامی وارد کرد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح جزو افرادی بودند که از آغاز فعالیت‌های انقلابی در کنار امام راحل و پس از آن در خدمت مقام معظم رهبری بودند، افزود: ایشان از همه تلاش و توان خود برای دفاع از نظام استفاده کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آیت‌الله مصباح یزدی در دوران شاه مبارزات گسترده‌ای را علیه رژیم داشته و در ماجرای انجمن‌های ایالتی و ولایتی و نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی (ره) مشارکت فعالی داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زندان قیطریه حبس شدند، ایشان در آن زمان نامه مفصلی به امام نوشته و ایشان را به ادامه نهضت تشویق کردند که این نامه موجبات خرسندی امام راحل را فراهم کرد.

آیت‌الله دولابی با اشاره به همکاری آیت‌الله مصباح با نشریه بعثت و راه‌اندازی نشریه انتقام برای مبارزه با رژیم طاغوت، تصریح کرد: ایشان در طول دوران انقلاب نیز خدمات شایانی را ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که آیت‌الله مصباح متوجه برخی کاستی‌ها در کشور شدند با راه‌اندازی موسسه در راه حق توانستند با افکار غرب زده و نفوذ فرهنگ غرب و مادی‌گرایی مبارزه کرده و این تفکرات را کنار بزنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله مصباح در دوران فتنه حضور فعالی داشتند و پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اهداف و توطئه‌های جریان فتنه را آشکار کردند، ادامه داد: ایشان حق بزرگی به گردن انقلاب اسلامی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمات علمی و کم‌نظیر آیت‌الله مصباح در حوزه‌های علمیه کشور، بیان داشت: بیش از 100 جلد کتاب ارزشمند علمی از این مجتهد گرانقدر باقی مانده است.

آیت‌الله دولابی یادآور شد: آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان یاردیرین مقام معظم رهبری محسوب می‌شوند که ایشان در پیام تسلیت وفات این مجاهد نستوه نکات ارزنده را بیان کردند.

وی گفت: مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام نام می‌برند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به کارگیری کلماتی همچون عالم ربانی، فقیه حکیم و مجاهد در پیام مقام معظم رهبری نشان دهنده عظمت این عالم بزرگ است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر