logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۸۸۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

سردار سلیمانی ارتش بین‌المللی را برای دفاع از قدس راه‌اندازی کرد

سردار-سلیمانی-ارتش-بین‌المللی-را-برای-دفاع-از-قدس-راه‌اندازی-کرد
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: شهید قاسم سلیمانی ارتش بین‌المللی را برای دفاع از قدس که برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) بود راه‌اندازی کرد و اهداف استکبار جهانی را عقب انداخت.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در اولین یادواره سالروز شهادت سردار سلیمانی و ۱۰۳ شهید ادارات استان زنجان، اظهارداشت: شرایط کرونایی استان زنجان امکان برگزاری جلسات و یادبود با شکوه همچون سال گذشته را نداد و در این شرایط به حداقل‌ها اکتفا کردیم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در ۴۰ سال مجاهدت همواره به دنبال شهادت بود، افزود: لایه‌های متعدد دیگری از شخصیت سردار سلیمانی در سال‌های آینده بیشتر بیان می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به دلایل حضور ایران در جنگ‌های نیابتی، بیان داشت:  دلایل متعدد استراتژیکی در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها ذلیل کردن دشمن در خارج از مرزهای کشور بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: کسانی که در سال ۸۸ دم از ملی‌گرایی می‌زنند آنروزی که این کشور هشت سال مورد هجوم بیگانگان قرار گرفت و شرق و غرب پشت سرصدام بودند، کجا بودند.

 آیت‌الله خاتمی گفت: وقتی قدرت در دست شاه بود نیز همین ملی‌گرایان که جانثاران او بودند، حتی مرغشان را هم به اعلیحضرت نداده و حتی فرزندان خود را هم به سربازی اعزام نکردند.

وی بیان داشت: رژیم غاصب اسرائیل هفتاد سال قبل روی کار آمد و مسئله او فقط اورشلیم و بیت‌المقدس نبود و نقشه از نیل تا فرات و خاورمیانه بزرگ برای ایجاد حاشیه امن برای رژیم غاصب اسرائیل بود.

امام جمعه زنجان ادامه داد:  با چنین نقشه‌ای به دنبال حفظ اسرائیل بودند و این تفکر نژاد پرستانه در قالب  نقشه هم مرحله به مرحله جلو اجرا می‌شد و در مرحله اول ۵ کشور را نشانه گرفتند که باید به ۱۴ کشور و ایران هم باید به سه یا پنج کشور تقسیم می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان آمریکا را پرچمدار  و اروپا و برخی کشورهای منطقه را حامی نقشه اسرائیل عنوان کرد و گفت: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که امام خمینی(ره) فرمود اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، نقشه آنها با مشکل مواجه شد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: مسئله فلسطین با پیروزی انقلاب اسلامی در صدر مسائل خارجی قرار گرفته و  نقشه و توطئه دشمنان متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی متوجه شد که اگر ایران با این قدرت پیش رود موجودیت اسرائیل به خطر می‌افتد، بیان داشت: به همین دلیل بلافاصله با نقشه کودتا، جنگ و تحریم اقتصادی و فشار علیه ایران تلاش کردند تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند.

امام جمعه زنجان یادآورشد: زمانی که توطئه‌های استکبار جهانی علیه ایران کارساز نشد، دشمنان تلاش کردند با راه‌اندازی داعش خط مقاومت را شکسته و به نقشه تشکیل دولت اسلامی عراق و شام جامه عمل بپوشانند تا در مقابل ایران اسلامی بایستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم قرار بود جنگ یک هفته‌ای تمام شود اما هشت سال طول کشید و باعث فرسایش نیروهای عراقی و جنگ کنندگان با ایران شد.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: مقام مظم رهبری فرمودند اگر امروز در عراق و شام نایستیم باید فردا در تهران، خوزستان و مرزهای کشور  از خودمان دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه عمدتا نیروهای مستشاری در سوریه حضور داشتند، افزود: رزمندگان زنجان بسیار تلاش می‌کردند تا در سوریه حاضر شوند و بارها به من مراجعه کردند و این استقبال موجب شد تا با سردار سلیمانی تماس گرفته و این موضوع را مطرح کنم که ایشان فرمودند نیازی به نیرو نیست و توصیه کرد با سردار  قاآنی صحبت کنم.

امام جمعه زنجان یادآورشد: شهید قاسم سلیمانی ارتش بین‌المللی را برای دفاع از قدس که برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) بود راه‌اندازی کرد و اهداف استکبار جهانی را عقب انداخت.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: آمریکا 7 تریلیون دلار در منطقه خرج کرد اما حتی رئیس جمهور این کشور نتوانست علنا وارد خاک عراق شود و تنها شبانه و با عراق با چراغ خاموش به این کشور وارد شد.

وی یادآور شد: سردار سلیمانی باید به دست پلیدترین انسان روی جهان شهید می‌شد تا حقانیت راه او بیشتر نمایان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به برگزاری مراسم تشیع بی‌نظیر سردار سلیمانی در کشورهای مختلف جهان، تصریح کرد: چنین عظمتی دشمنان نظام اسلامی را عصبی کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص سردار شهید سلیمانی، یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به سردار سلیمانی نباید به چشم فرد نگاه شود، بلکه باید به او به چشم مکتب و راه و مدرسه درس آموز نگاه کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر