logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۸۷۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مشاور اجرایی سهام عدالت:

برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد/ 60 درصد سهام عدالت به روش مستقیم قابل فروش است

برنامه‌ای-برای-جاماندگان-سهام-عدالت-وجود-ندارد-60-درصد-سهام-عدالت-به-روش-مستقیم-قابل-فروش-است
مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه 49 میلیون نفر از جمعیت کشور دارای سهام عدالت هستند، گفت: فعلاً برنامه‌ای برای ثبت‌نام جدید برای جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد.

به گزارش موج رسا; محمد‌رضا پوررضایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیگیری‌هایی از طریق مجلس شورای اسلامی برای جاماندگان سهام عدالت صورت می‌پذیرد و اگر الزامی شد، دستگاه مربوطه پاسخگو خواهد بود اما در وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی، برنامه‌ای برای جاماندگان وجود ندارد.

وی با اشاره به آزادسازی 60 درصد سهام عدالت سهامدارانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، خاطرنشان کرد: تاکنون در 2 مرحله و هر بار 30 درصد از سهام عدالت آزادسازی شده و 40 درصد باقی‌مانده هم در آینده نزدیک، آزاد خواهد شد.

پوررضایی افزود: با آزادسازی 40 درصد باقی‌مانده برای سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند این گروه، فعالان بازار سرمایه می‌شوند.

وی با بیان اینکه 13 شرکت سهام عدالت، غیربورسی هستند، تصریح کرد: تا زمانی که آزادسازی کامل سهام عدالت اتفاق بیفتد، بخشی از سهام این‌ها جزء شرکت‌های سرمایه‌پذیر غیربورسی است که بعد از بورسی شدن آن‌ها قابل معامله در کارگزاری و پورتفوی سهامداران خواهد بود.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: برای مثال؛ شرکت پتروشیمی بوعلی، جزء 13 شرکت غیربورسی بود که بورسی شد و آن‌هایی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند نیز سهامدار این شرکت و شرکت‌های مشابه خواهند بود و سپس یک شرکت هلدینگ، تشکیل می‌شود که مجموع سهامداران مستقیم و غیرمستقیم، سهامدار آن هلدینگ می‌شوند اما در فرآیند کلی، سهامداران با روش مستقیم در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نقشی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه به دلیل آزادسازی 60 درصد سهام عدالت در پورتفوی سهامداران نمایش داده نمی‌شود، اظهار داشت: مشخصات سهام عدالت در سامانه سهام عدالت (sahamedalat.ir) وجود دارد و اگر افرادی که سفارش فروش را ثبت کرده و مبلغ آن به حسابشان واریز نشده به احتمال زیاد هنوز سهام به فروش نرفته وگرنه مبلغ سهام به صورت سیستمی به حساب سهامدار واریز می‌شود.

پوررضایی افزود: کسانی که در این خصوص، مشکل دارند از طریق سامانه 1569 می‌توانند سوالات خود را مطرح کرده و به صورت 24 ساعته، پاسخ خود را دریافت کنند.

وی در خصوص ضمانت سهام عدالت برای تسهیلات بانکی، اظهار داشت: فرآیند توثیق (ضمانت) سهام عدالت سهامدارانی که در سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده‌اند قابل انجام است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر