logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۸۷۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صنف حمل‌ونقل درون‌شهری زنجان:

سامانه ثبت‌نام بیمه رانندگان وانت و تاکسی‌تلفنی از 3 سال گذشته بسته است

سامانه-ثبت‌نام-بیمه-رانندگان-وانت-و-تاکسی‌تلفنی-از-3-سال-گذشته-بسته-است
رئیس اتحادیه صنف حمل‌ونقل درون‌شهری شهرستان زنجان گفت: رانندگان جدید وانت‌بارها و تاکسی‌تلفنی‌ها برای پوشش بیمه تامین اجتماعی باید در سامانه‌ای ثبت‌نام کرده و اسامی ان‌ها تایید شود که متاسفانه این سامانه از 3 سال گذشته تاکنون بسته است.

مجتبی عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: رانندگان جدید وانت‌بارها و تاکسی‌تلفنی‌ها که متقاضی قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند باید در سامانه‌ای ثبت‌نام کرده و مشخصات آن‌ها تایید شود که این سامانه از 3 سال گذشته تاکنون بسته بوده و ثبت‌نام راننده جدید را قبول نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این مسدودی، سراسری بوده و ارتباطی به استان یا شهرستان زنجان ندارد.

عبدلی با بیان اینکه رانندگانی که قبل از مدت مذکور از طریق هر یک از صنف‌های وانت‌بار و تاکسی‌تلفنی بیمه شده بودند، بیمه آن‌ها کماکان برقرار است، افزود: پوشش بیمه تامین اجتماعی این دسته از رانندگان فعلاً ادامه دارد و برقرار است اما متاسفانه سامانه، ثبت‌نام راننده جدید را قبول نمی‌کند.

رئیس اتحادیه صنف حمل‌ونقل درون‌شهری شهرستان زنجان گفت: پیگیری، رازینی و نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه انجام شده اما فعلا خبری نیست.

وی با اشاره به فعالیت 30 واحد وانت‌بار در شهرستان زنجان اظهار داشت: هیچ موردی از این واحدها به دلیل مشکلات مالی، شیوع کرونا و یا سایر مشکلات به کلی تعطیل و جمع‌اوری نکرده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

عبدلی در خصوص حمایت از رانندگان وانت‌بارها و تاکسی‌تلفنی‌ها پس از شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: هر کدام از رانندگان این واحدهای صنفی که بیمه تامین اجتماعی واریز می‌کنند، نفری 6 میلیون تومان تسهیلات کرونایی دریافت کردند.

رئیس اتحادیه صنف حمل‌ونقل درون‌شهری شهرستان زنجان در خصوص تاثیر راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی بر عملکرد تاکسی‌تلفنی‌ها گفت: راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ 50 درصد در عملکرد تاکسی‌تلنفی‌ها تاثیر گذاشته و مشتری و درآمد آن‌ها کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: قرار است برنامه‌ای به صورت متمرکز از تهران برای ساماندهی تاکسی‌تلفنی‌ها ابلاغ شود اما تاکنون این مورد اجرا نشده و احتمالاً به سال آینده موکول شد.

عبدلی با بیان اینکه 80 واحد تاکسی‌تلفنی در شهرستان زنجان فعال هستند، خاطرنشان کرد: تعداد خیلی کم و معدودی از این‌ها به دلیل کمبود درآمد و نبود خودرو به کلی تعطیل شدند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر