logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۸۷۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان مطرح شد؛

پرداخت 254 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان زنجان

پرداخت-254-میلیارد-تومان-تسهیلات-اشتغال-روستایی-در-استان-زنجان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان پرداخت 254 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا آبی‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان امروز در شصتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان اظهار کرد: یکی از مطالبی که همواره مورد تاکید مدیریت ارشد استان بوده استفاده از تسهیلات کم‌بهره با کارمزد 4 درصد در حوزه اشتغال پایدار روستایی است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های این تسهیلات، حوزه آبزی‌پروری است، اظهار داشت: از 254 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، 25 میلیارد تومان به شهرستان ایجرود اختصاص یافته که مشاغل آبزی‌پروری نیز یکی از حوزه‌های مورد استفاده این تسهیلات است.

آبی‌پور تصریح کرد: تسهیلاتی که در این بخش به شهرستان ایجرود پرداخت شده 3 برابر نسبت جمعیت آن به جمعیت کل استان است.

فتح‌اله حقیقی استاندار زنجان نیز گفت: تدوین نقشه راه تجارت خارجی بر عهده مدیران اجرایی بود اما اتاق بازرگانی این کار را به صورت کارشناسی و مفید انجام داد تا بر اساس آن حرکت کنیم اما احساس می‌شود که دستگاه‌های مربوطه برای حرکت در مسیر نقشه راه، کمک زیادی به اتاق بازرگانی نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه حوزه اقتصادی استانداری باید همکاری و هماهنگی لازم با اتاق بازرگانی برای حرکت در مسیر نقشه راه تجارت خارجی را داشته باشند تا به نتایج مطلوب و خروجی مناسبی برسد.

حقیقی با بیان اینکه اگر نقشه راه نداشته و نتوانیم آن را به عملیات تبدیل کنیم، موفقیت و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، افزود: همچنین نقشه راه نشان می‌دهد که کدام یک از مدیران و تا چه اندازه در پیشرفت آن موثر بوده‌اند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در صورت هماهنگی بیشتر و بهتر، موفقیت در مسیر نقشه راه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حتی بیشتر از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید می‌تواند باشد، گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دارای 3 شاخص عمده شامل تعداد جلسات و میزان حضور، موثر بودن مصوبات و پیگیری مصوبات است که زنجان، تنها استانی است که در هر 3 شاخص، یکی از رتبه‌های اول تا سوم کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه عدم هماهنگی مدیران با اتاق بازرگانی، نقیصه نقشه راه تجارت خارجی استان است، اظهار داشت: این نقیصه در اتاق اگر حل نشود، مشکلات و موانع مسیر تجارت خارجی نیز حل نمی‌شود.

حقیقی با تاکید بر تعریف شاخص در نقشه راه تجارت خارجی خاطرنشان کرد: اگر شاخص باشد، برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر شده و عایدی‌های بهتری حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی و بخش خصوصی ثابت کرده که قدرت زیاد و ذهن خلاقی دارند، گفت: صادرات استان از منفی 87 درصد در فروردین‌ماه به منفی 6 دهم درصد طی هفته‌های اخیر رسیده و سرعت خوبی بوده که نشان از قدرت زیاد اتاق بازرکانی داشته و البته نیازمند هماهنگی‌های بیشتر و عملیاتی‌تر در این زمینه است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر ورود به موضوعهات عملیاتی باشد، تمام اقدامات شدنی است، افزود: همکاری مردم در محدودیت‌های کرونایی سبب شده تا با احتساب امروز، 2 روز است که هیچ فوتی کرونایی در استان نداشته و بیمار کرونایی بدحال نیز مراجعه نکرده‌اند در حالی که در هفته‌های اخیر، بیماران بدحال پشت سر هم در نوبت بخش آی‌سی‌یو بودند.

حقیقی تصریح کرد: بنابراین اتفاقات خوب علاوه بر کرونا در صنعت و تجارت نیز می‌تواند اتفاق بیفتد اما مستلزم هماهنگی بیشتر و عملیاتی‌تر است و باید زمینه را برای افزایش صادرات فراهم کنیم.

علی یگانه‌فرد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان گفت: دستور کار تمام جلسات در راستای تحقق نقشه راه، تدوین می‌شود تا بتوانیم ظرفیت‌های خالی صنایع را شناسایی کرده و به توسعه صادرات استان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه 5 شرکت تولید آرد در استان دارای کارت بازرگانی هستند، اظهار داشت: کارت بازرگانی 2 واحد دارای اعتبار بوده و اعتبار 3 مورد دیگر نیز پیگیری لازم انجام شده تا تمدید شود ضمن اینکه اطلاعات مربوط به فروشندگان گندم و خریداران آرد نیز احصا شده است.

یگانه‌فرد خاطرنشان کرد: دفتر همکاری مشترک بازرگانی زنجان و دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) راه‌اندازی شده و این دفتر طی تفاهمنامه در موضوع خاک در اختیار استان زنجان قرار خواهد گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان افزود: راه‌اندازی دفتر مشترک زنجان و عمان در مسقط و راه‌اندازی دفتر همکاری مشترک زنجان و ویتنام در هانوی نیز بخش دیگری از اقدامات بوده که این دفاتر نیز در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان قرار می‌گیرد.

وی گفت: سفارت ازبکستان در ایران نیز جهت دیدار با مسئولان استان زنجان اعلام امادگی کرده و اتاق بازرگانی زنجان به عضویت اتاق‌های بین‌المللی پاکستان درآمده است ضمن اینکه راه‌اندازی دفتر همکاری مشترک زنجان و هند نیز عملیاتی شده تا بتوانیم در راستای توسعه صادرات استان زنجان بهره‌مند شویم.

// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر