logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۸۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی؛

بازخوانی مواضع سردار سلیمانی در خصوص فتنه 88/ ملت در فتنه 88 بینی دشمن را به خاک مالید

بازخوانی-مواضع-سردار-سلیمانی-در-خصوص-فتنه-88-ملت-در-فتنه-88-بینی-دشمن-را-به-خاک-مالید
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، همواره گوش به فرمان و تابع امر ولایت فقیه بود و لحظه‌ای خود را از این مسیر جدا نکرد ضمن اینکه موضع روشنی در صحنه‌های مختلف به‌ویزه فتنه 88 داشت.

به گزارش موج رسا; 9 دی‌ماه به عنوان یکی از ماندگارترین روزها در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی باقی مانده است. روزی که ملت بصیر، آگاه، ولایتمدار و انقلابی ایران با حضور حماسی و خروشان خود در راهپیمایی عظیم در سطح کشور، پاسخ کوبنده‌ای به فتنه‌گران داخلی و خارجی داده و آتش فتنه را پس از 7 ماه خاموش کردند.

جریان فتنه 88 از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 22 خردادماه آغاز شد. آنجایی که برخی کاندیداها و طرفدارانشان رای قاطع ملت را نپذیرفته و با صدور بیانیه‌ها و انجام مصاحبه‌هایی خود را پیروز انتخابات می‌دانستند و نکته جالب اینکه این افراد خودباخته و غربگرا نه تنها طبق قانون، نتیجه انتخابات را قبول نداشتند بلکه متاسفانه سند، مدرک و دلیلی هم برای ارائه به شورای نگهبان جهت اثبات تقلب را نداشتند و اینگونه بود که فریب دشمن را خورده و اقدام به آشوب و خشونت و فتنه در داخل کشور کرده و خسارت‌های جانی و مالی زیادی بر نظام جمهوری اسلامی وارد کردند اما این مردم همیشه در صحنه بودند که پس از اهانت به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا در روز عاشورا تاب نیاورده و مانند ایام مبارزات انقلابی، جنگ تحمیلی و سایر صحنه‌ها هوشیاری، اقتدار، ولایتمداری و دشمن‌شناسی خود را نشان داده و با حضور حماسی و خروشان در خیابان‌ها در 9 دی‌ماه 88 آب پاکی را بر روی دست دشمنان خارجی و فتنه‌گران داخلی ریخته و فتنه‌گران را برای همیشه از قطار انقلاب اسلامی پیاده کرده و به زباله‌دان تاریخ انداختند.

تاکنون مواضع مختلفی از سوی افراد سرشناس و شاخص نسبت به وقایع سال 88 بوده که برخی افراد در حمایت از سران فتنه برآمده و بسیاری از شخصیت‌ها نیز فتنه و فتنه‌گران را محکوم کرده‌اند اما یکی از این شخصیت‌ها سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است که در سال 88 و در همان ایام فتنه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اَعمالی که دشمنان را شاد می‌کند، هشدار داد.

 

*‌ قاسم سلیمانی که بود؟

قاسم سلیمانی، روستازاده‌ای خودساخته از کرمان بود که نه یار، یاور و نه رانت و حامی داشت بلکه از پایین‌ترین سطوح بسیج و سپاه شروع کرد و به بالاترین قسمت فرماندهی نظامی یعنی فرماندهی نیروی قدس سپاه رسید.

وی خود را در جنگ تحمیلی و حماسه دفاع مقدس نشان داد. چند بار مجروح شد که کسی اطلاعی از وی نداشت و بعدها مشخص شد که در مشهد، بستری بوده و یک پزشک منافقی بود که نمی‌خواست او را مداوا کند به همین دلیل شکم او را باز گذاشته و بحران پیدا کرده بود و به عبارت دیگر آن پزشک از خدا بی‌خبر می‌خواست حاج قاسم را بکُشد اما خدا خواسته بود که سردار دل‌ها بماند و حماسه‌ها بیافریند.

قاسم سلیمانی اهل باند، حزب، خط و خط‌بازی نبود بلکه او یک انسان فداکار و ازخودگذشته‌ای بود که وظایفش را عاشقانه انجام داد و شجره خبیثه داعش را از بین برد. قاسم سلیمانی به لحاظ فکری هم انسان بسیار قوی بود که یک‌تنه در لبنان، عراق و  سوریه چه کارها که نکرد.

اخلاق، ایثار، فداکاری، مجاهدت، رشادت، ولایتمداری، قدرت، شجاعت، ساده‌زیستی و بصیرت از جمله ویژگی‌های شاخص شخصیت قاسم سلیمانی بود که از وی، سردار دل‌ها ساخت به‌گونه‌ای که مردم در دل بودن آن شهید بزرگوار را در مراسم تشییع پیکر مطهرش در تهران و کرمان نشان دادند.

 

*‌ سردار دل‌ها و فتنه 88

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه محمدباقر قالیباف در سال 88 بسیار سعی و تلاش کردند تا ماجرا را کنترل کنند تا کار از دست، خارج نشود و حتی به صورت جدا و بعضی مواقع باهم با بزرگان برای برون‌رفت از بحران رایزنی می‌کرد.

محمد‌علی عزیز‌جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) پُستی در سال‌های گذشته در فضای مجازی بدین شرح، منتشر کرد: «در ماجرای فتنه ۷۸ و ۸۸ حاج قاسم در صحنه مقابله با ضدانقلاب در کف خیابان بود و اقدامات موثری را برای کنترل نا‌امنی و آشوب‌ها انجام می‌داد. بار‌ها شاهد حضور او در قرارگاه ثارالله بودیم. در غبار این فتنه‌ها همزمان در مسائل سیاسی هم با نفوذ خود برای خواص به‌دنبال روشنگری بود.»

*‌ یک سخنرانی تاریخی

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنرانی بعد از راهپیمایی 22 بهمن 96 در اجتماع مردم کرمان با اشاره به فتنه سال ۸۸ و همچنین اغتشاشات سال 96 ‌که ضدانقلاب‌ها برای براندازی انقلاب وارد ‌و موج‌سواری ‌کردند، گفت: ‌این ملت ایران بود که در فتنه‌ها وارد صحنه شد و بینی دشمن را به خاک مالید.

وی با بیان اینکه در طول این چند سال، ‌خطرات زیادی متوجه انقلاب بوده است، تصریح کرد: ‌اما انقلاب اسلامی از آن‌ها با سلامت عبور کرده و از این بابت خدا را شکر می‌کنیم.

شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: همه ما از جنس مردم هستیم اما از ملت در وفا، صفا و اعتقاد آن‌ها به اصول متحیریم و نمی‌دانیم چگونه می‌شود حق ملت را ادا کرد.

وی با بیان اینکه ملت در طول انقلاب در هشت تا 9 مقطع اساسی، ناجی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، خاطرنشان کرد: اولین مقطع آن در زمان پیروزی انقلاب بود. پس از پیروزی انقلاب هم ملت بلافاصله در تثبیت نظام وارد صحنه شده و با رای بالا، نظام اسلامی را تثبیت کردند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مقطع سومی که مردم با حضور خود در صحنه، ناجی نظام بود، حضور مردم در برابر فتنه‌ها علیه نظام بود، افزود: زمانی که منافقین، کودتاهایی علیه نظام انجام می‌دادند مردم با حضور و تقدیم خون فرزندان خود در برابر این‌ فتنه‌ها ایستادند.

وی خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی هم ملت ایران بیش از 200 هزار شهید دادند و توانستند دشمن تا دندان مسلح را شکست دهند.

شهید قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه در سال 88 و در فتنه اخیر (سال 96) هم که ضدانقلاب برای براندازی وارد شدند و موج‌سواری می‌کردند افزود: این ملت ایران بود که وارد صحنه شد و بینی دشمن را به خاک مالید.

سردار سلیمانی با اشاره به حضور مردم ایران در تمامی صحنه‌ها و پشتیبانی از نظام گفت: باید کف پای این ملت را بوسید چرا که ملت بزرگ و وفاداری داریم.

فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز همه دولت‌ها و ملت‌هایی که دشمن سعی می‌کرد بین ما و آن‌ها جدایی بیاندازد به‌صورت پنهان و آشکار به سمت ما آمدند، گفت: ملت‌های دنیا در حوادث کوچک کشور ما نگران می‌شوند و در همین اغتشاشات اخیر در حالی که ما در داخل کشور مطمئن بودیم که چیزی نیست اما سایر ملت‌ها از وضعیت موجود نگران بودند و از ما سوالاتی می‌کردند که نشان از آن بود که جانشان به لب رسیده است.

امروز ده‌ها سازمان مقاومت در دیگر کشورها از اسلامی و غیراسلامی شکل گرفته تا در مقابل استکبار و صهیونیسم وارد عمل شوند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه روزی دیدم فردی با تز انقلابی به صورت شهید همت، سیلی زد و امروز همان آدم، مزدور آمریکا است و ‌علیه ملت ایران جاسوسی می‌کرد، اظهار‌داشت: اگر کسی بنیان اعتقادی در او ضعیف بود به اینجا می‌رسد و اگر تعلقات دنیایی خود را زیر پا بگذاریم می‌توانیم مانند شهدا به مردم خدمت کنیم.

 

*‌ سردار سلیمانی نماد بارز بصیرت و ولایتمداری بود

روح‌اله سجادی، یکی از کارشناسان مذهبی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را فصل‌الخطاب می‌دانست، گفت: سردار دل‌ها نماد بارز ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت در عصر کنونی بود.

وی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی، نگاه ولایت را شناخته و درک کرده بود به‌گونه‌ای که قبل از اشاره به موضوعات، ایشان نیت ولایت را عملی می‌کرد و رمز موفقیت این مساله نیز در تمامی عرصه‌ها «ولایتمداری» و «ولایت‌پذیری» است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر