logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۸۶۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

وضعیت رعایت پروتکل‌ها در آرامستان زنجان مطلوب نیست

وضعیت-رعایت-پروتکل‌ها-در-آرامستان-زنجان-مطلوب-نیست
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر وضعیت رعایت پروتکل‌ها در آرامستان زنجان مطلوب نیست و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

محمد رضا صائینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: در حال حاضر دو نفر از همکاران بهداشت در آرامستان زنجان به صورت ناظر مستقر هستند.

وی با بیان اینکه ناظران بهداشتی در خصوص افراد مشکوک به بیماری کرونا و نحوه کفن و دفن متوفیان نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند، افزود: نحوه ضد عفونی کردن محل نیز توسط ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان نظارت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولیت آرامستان زنجان با شهرداری زنجان و با واحد ساماندهی آرامستان‌ها است که باید به وضعیت فعلی آن رسیدگی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه به ازای هر فوتی باید 10 نفر در مراسم تدفین حضور داشته باشند، افزود: با همکاری شهرداری این امر محقق شده است اما حضور مردم در سایر روزها که به آرامستان مراجعه می‌کنند، بسیار زیاد بوده و مشکلات عدیده‌ای را به وجود می آورد.

صائینی با بیان اینکه مردم برای ورود به آرامستان از هر روشی استفاده می‌کنند، بیان داشت: به دلیل محصور نبودن آرامستان، مردم از مکان‌های دیگری برای ورود به آرامستان استفاده می‌کنند که این امر موجب ازدحام جمعیت می‌شود.

وی رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان زنجان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

این مسئول تصریح کرد: در آرامستان زنجان نیروهای شهرداری زحمات بسیاری متحمل می شوند اما مردم پروتکل‌ها را رعایت نمی‌‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان در وضعیت نارنجی قرار دارد، افزود: عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم استفاده از ماسک در معابر عمومی این وضعیت را شکننده می‌کند به همین دلیل ضروری است رعایت پروتکل‌ها به حداکثر میران برسد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر