logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۸۶۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در قرارگاه مبارزه با کرونا مطرح شد؛

۳۱۷ واحد صنفی در استان زنجان پلمپ شد

۳۱۷-واحد-صنفی-در-استان-زنجان-پلمپ-شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ۳۱۷ واحد صنفی هفته گذشته در زنجان پلمپ شد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا، در خصوص برگزاری مراسم‌های سوگواری در زنجان، اظهار داشت: با هماهنگی لازم با ستاد کرونای کشور، در راستای مدیریت بیماری کرونا، برنامه‌های دهه فاطمیه با توجه به وضعیت بحرانی کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مناطق قرمز و نارنجی به صورت حضوری برگزار نمی‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین برنامه‌های این دهه در مناطق زرد در فضای باز و بدون دسته روی با رعایت پروتکل‌ها به مدت دو ساعت برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین شهرستان‌های استان زنجان در وضعیت نارنجی قرار دارند، افزود: در حال حاضر شهرستان‌های زنجان‌، ابهر ، طارم و ماهنشان دارای  وضعیت نارنجی هستند که امکان برگزاری حضوری ایام فاطمیه به مصلحت نیست‌.

صائینی یادآور شد: برگزاری مراسم‌های ایام فاطمیه در مناطق زرد همانند شرایط ماه محرم است و باید در فضای باز مساجد برگزار شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که برنامه در مساجد دارای فضای بسته برگزار شود باید از  ۲۵درصد ظرفیت مکان برای برگزاری مراسم استفاده شود، خاطر نشان کرد: امکان دسته روی در مناطق زرد وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان استفاده از ماسک و پروتکل‌ها با بهبود شرایط کاهش می‌یابد، افزود: طرح شهید سلیمانی به کمک شبکه بهداشت برای بازرسی و کنترل این بیماری آمده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از ۳۱۷ مورد پلمپ اصناف در هفته گذشته خبرداد و گفت: ۱۸۱ مورد نیز به  تعزیزات حکومتی معرفی شده‌اند.

صائینی از انجام بیش از ۴۵ هزار مورد بازرسی خبرداد و گفت: باید برای حفظ سلامت خود به اصل امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصل قرآنی برای تذکر عدم رعایت پروتکل‌ها مورد توجه باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان در ادامه این جلسه، با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، اظهار داشت: ساماندهی برنامه‌های این دهه ضروری بوده و باید برنامه‌ها به صورت مجازی یا خانوادگی برگزار شود.

مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، عنوان کرد: تصمیمات ستاد کرونا مورد توجه اداره کل اوقاف و امور خیریه بوده و بازگشایی مساجد و برگزاری مراسم‌های مذهبی منوط به اجازه این ستاد است.

وی با اشاره به حضور مبلغان در بقاع متبرکه و برگزاری مراسم ایام فاطمیه به صورت مجازی، گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی ۳ هزار بسته گوشت در استان توزیع شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: روز جمعه این هفته نیز  ۲ هزار بسته غذای گرم در بین نیازمندان استان زنجان توزیع می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر