logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۸۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان:

مراسم‌ ایام فاطمیه در شهرهای قرمز و نارنجی مجازی برگزار می‌شود

مراسم‌-ایام-فاطمیه-در-شهرهای-قرمز-و-نارنجی-مجازی-برگزار-می‌شود-
معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان گفت: با توجه به شرایط انتشار بیماری کرونا، مراسم‌های ایام فاطمیه در شهرهای قرمز و نارنجی مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا استان زنجان، اظهارداشت: رویکرد برنامه‌های دهه فاطمیه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا و تصمیمات ستاد استانی خواهد بود.

وی با اشاره به نتایج اعمال محدودیت‌ها در کشور از اول آذرماه، گفت: اعمال محدودیت‌ها موجب کاهش ۵۰هزار نفر بستری و مرگ ۷ هزار و ۵۰۰ نفری در بیمارستان‌های کشور شده است.

این مسئول با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها موجب کاهش تردد و کاهش آمار تصادفات در کشور شده است، بیان داشت: با اعمال محدودیت‌ها سلامت مردم تامین می‌شود.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان اجرای طرح شهید سلیمانی را به منظور جداسازی افراد بیمار و بستری آنها در نقاهتگاه‌ها را برای کاهش تعداد بیماران مهم ارزیابی کرد و گفت: با اجرای این طرح وضعیت شهرستان‌های قرمز استان به وضعیت نارنجی تبدیل شد.

مرادی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم‌های دهه فاطمیه باید دستورالعمل‌های ستاد کرونا مورد توجه باشد، افزود:  افتخار ما در دنیا محب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بودن است اما در این شرایط حفظ سلامت مردم مهمتر است.

وی با اشاره وضعیت جدید انتشار ویروس کرونا در جهان و افزایش  شدت نفوذ و ابتلا و قرار گرفتن در فصل سرما، بیان داشت: ضروری است در چنین شرایطی هر خانه یک بیت الزهرا باشد تا هم مراسم‌ها برگزار و هم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

این مسئول بر ضرورت اقناع سازی هئیات مذهبی و مادحین برای برگزاری مراسم دهه فاطمیه تاکید کرد و گفت: انتطار داریم دانشگاه علوم پزشکی نظارت لازم و دقیق را داشته باشند.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه ضروری است نذورات در این ایام در استان زنجان ساماندهی شود، افزود: نذورات به سمت کمک مومنانه سوق داده شود.

مرادی از آماده‌سازی ۷ هزار تخت در نقاهتگاه‌های استان خبر داد و گفت: در مرحله اول از ۴۰ درصد ظرفیت نقاهتگاه‌ها معادل ۳هزار تخت استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فوت ۸۵درصدی سالمندان در اثر بیماری کرونا، تصریح کرد: باید مراقبت‌های لازم انجام شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر