logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۸۶۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
اختصاصی موج رسا/

روایت خواندنی سردار ارجمندفر از عقب‌نشینی تکفیری‌ها بعد از ورود نیروهای ایرانی به اربیل/ حاج قاسم نگاه ویژه‌ای به نیروهای شمالغرب داشت/ تلفات سنگین تروریست‌ها در شمالغرب

روایت-خواندنی-سردار-ارجمندفر-از-عقب‌نشینی-تکفیری‌ها-بعد-از-ورود-نیروهای-ایرانی-به-اربیل-حاج-قاسم-نگاه-ویژه‌ای-به-نیروهای-شمالغرب-داشت-تلفات-سنگین-تروریست‌ها-در-شمالغرب
جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمالغرب گفت: تکفیری‌ها بعد از ورود نیروهای قرارگاه حمزه به اربیل مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش موج رسا; سردار مجید ارجمندفر جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمالغرب به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت‌وگوی خواندنی را با خبرنگار موج رسا داشته است. این سردار پرافتخار اسلام در خصوص جنگ سوریه، نوع فرماندهی حاج قاسم، ویژگی‌های شخصیتی این شهید و نقش فرماندهان زنجانی در سوریه ناگفته‌های شنیدنی و خواندنی را بیان کرده‌ که در موج رسا منتشر خواهد شد.

بخش کوتاهی از این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

سردار ارجمندفر در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی نگاه ویژه‌ای به منطقه شمالغرب داشت، اظهار کرد: حاج قاسم نیروهای منطقه شمالغرب و فرماندهان شمالغرب را قبول داشت، هنگامی که اربیل در خطر سقوط داعش بود و داعش برنامه تصرف اربیل را داشت، حاج قاسم ساعت 10 شب به سردار اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) ابلاغ ماموریت کرد که بایستی در اربیل حضور پیدا کنید.

وی افزود: حاج قاسم در این ماموریت تاکید کرد که باید هجوم این جریان تکفیر را به عقب برانید که در راستای همین ابلاغ ماموریت، ساعت 5 صبح نیروها در فرودگاه ارومیه آماده بودند و ساعت 9 صبح در خط مقدم با جریان تکفیر درگیر شدند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمالغرب با بیان اینکه نیروهای منطقه شمالغرب هجوم تکفیری‌ها در اربیل را به هم ریختند، ابراز کرد: تکفیری‌ها بعد از ورود نیروهای ما مجبور به عقب نشینی شدند.

تلفات سنگین تروریست‌ها در شمالغرب

سردار ارجمندفر در خصوص امنیت شمالغرب با تاکید بر اینکه منطقه شمالغرب در امنیت خوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: امنیتی پایدار و مردمی در منطقه شمالغرب جاری و ساری بوده و اشراف اطلاعاتی قابل توجهی را بر گروه‌های ضد انقلاب و حامیان آنها چه در آن سوی مرز و چه داخل داریم.

وی تاکید کرد: امسال با اینکه گروه‌های ضد انقلاب سنتی و مدرن برنامه‌هایی را با هدایت آمریکا و پشتیبانی مالی کشورهای عربی داشتند که ما توانستیم برنامه‌های دشمن را به هم بریزیم.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمالغرب کشور تصریح کرد: توطئه بزرگی در انتهای دره شیلر بین منطقه سقز و مریوان جزو برنامه‌ریزی دشمن بود که با اجرای عملیات و به هم ریختن مواضع دشمن و گرفتن تلفات قابل توجه، همه توطئه‌ها را به هم ریختیم.

وی بیان کرد: در مرز ایران و ترکیه در محدوده مرزی شهرستان ارومیه با ترکیه و در منطقه اربیلان دشمن تجهیزات قابل توجهی به ویژه تجهیزات انفجاری و تله‌های انفجاری را آماده کرده بود که به محض آگاهی و اطلاع، عملیاتی را انجام دادیم که همه تجهیزات دشمن نابود و برنامه‌هایشان را به هم ریخته شد و غنائم قابل توجهی را به دست آوردیم.

وی اضافه کرد: مواضعی را در منطقه شمال آذربایجان غربی و در منطقه بورالان یعنی مرز ایران وترکیه شناسایی کردیم و با اجرای آتش‌های هوشمند و پهپادی و توپخانه‌ای و زمینی این مواضع را به هم ریختیم.

وی با اشاره به توطئه طرح‌های ترور ضد انقلاب خاطرنشان کرد: امسال تیم مسلحی به داخل نفوذ پیدا کرده بود که ما موفق شدیم این تیم سه نفره را به صورت کامل دستگیر کرده و سلاح و مهمات این تیم را نیز در اختیار بگیریم.

سردار ارجمندفر با بیان اینکه این تیم ترور اهداف بزرگی را در نظر داشتند، عنوان کرد: اهداف در اعترافات این تیم سه نفره بیان شده است و بیاید تاکید کنم که تا وقتی ما هستیم مردم به هیچ وجه نگران امنیت نباشند.

وی تاکید کرد: در حوزه محرومیت زدایی و توجه به معیشت مردم نیز اقدامات خوبی در منطقه شمالغرب انجام شده که در قالب کمک های مومنانه نیز اقدامات خوبی را در منطقه شاهد هستیم.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمالغرب با بیان اینکه 1000 واحد مسکن محرومین در قالب قراردادی با کمیته امداد برای نیازمندان کمیته امداد ساختیم، اظهار کرد: این واحدها تحویل داده شده است و در خصوص جهیزیه نیز آمار بسیار بالا بوده در قالب کمک‌هایی 300 تایی، 500 تایی و 1000 تایی در بین نیازمندان توزیع شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر