logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۸۶۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مشکل واحدهای تولیدی با گمرک زنجان احصا شود

مشکل-واحدهای-تولیدی-با-گمرک-زنجان-احصا-شود
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در گمرک استان زنجان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است گفت: با این وجود باز مشکلاتی هم وجود دارد که یکی از این مشکلات مشکل واحدهای تولیدی با گمرک است که باید احصا شود.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از واحدهای تولیدی که تعطیل بودند به چرخ تولید بازگشت اظهار کرد: این واحد نخستین تولید خود را به استان یزد صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه برگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید در شرایط فعلی به سختی انجام می‌شود تصریح کرد: این نشان می دهد که اگر کار میدانی انجام دهیم در این شرایط سخت هم نتیجه خوبی می‌گیریم.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: در این شرایط فعال کردن واحدهای تولیدی و برگرداندن آن به چرخه تولید خبر خوشایندی برای جامعه است و باید مردم در جریان این خبرها قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 81 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان برگزار شد عنوان کرد: امسال برگزاری 100 جلسه را هدفگذاری کردیم که از این تعداد 65 جلسه برگزار شده است.

حقیقی در ادامه با اشاره به مشکل برخی از واحدهای تولیدی در گمرک عنوان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی با گمرک به صورت کامل احصا شده و مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در گمرک استان زنجان انجام شده است اما گاها مشکلاتی هم وجود دارد که باید بررسی شود.

استاندار زنجان ابراز کرد: احصاء مشکلات واحدهای تولیدی باید با حضور چند نفر از نمایندگان تولیدکننده انجام شود تا کار موثری بتوانیم در رفع مشکلات آنها صورت بگیرد.

6 واحد تولیدی بزرگ آماده بهره‌برداری است

ناصر فغفوری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این کارگروه فعالیت خود را از سال ۹۴ در استان زنجان آغاز کرده است اظهار کرد: از ابتدای فعالیت این کارگروه در استان زنجان ۸۶ درصد مصوبات کارگروه تسهیل اجرا شده و ۱۴ درصد نیز در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در مدت ۶ سال گذشته ۲۲۴ جلسه کارگروه رفع موانع تولید در استان زنجان تشکیل شده است عنوان کرد: همه مصوبات کارگروه در سال گذشته اجرا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه مشکل ۳ واحد تولیدی در استان نیز در دست بررسی است گفت: یکی از این واحدها جزو واحدهای تعطیل و ورشکسته استان است.

وی با تاکید براینکه ۶ واحد بزرگ در استان زنجان آماده بهره‌برداری است افزود: میزان سرمایه‌گذاری این واحدها حدود ۷ هزار میلیارد تومان است.

فغفوری با بیان اینکه تست فعالیت شرکت فولاد ناب آرش نیز انجام شد عنوان کرد: این واحد جزو بزرگترین واحد در حوزه ذوب فولاد در کشور است.

ممنوعیت فعالیت واحدهای ریخته‌گری مس در شهرک شماره یک زنجان

محمدرضا آبی‌پور معاون اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه به موضوع فعالیت ریخته گری واحدهای مس در شهرک شماره یک زنجان اشاره کرد و گفت: برای ذوب مس یک شهرک تخصصی روی در نظر گرفته شده که همه واحدهای ریخته گری مس در آن شهرک تجمیع شدند.

وی خاطر نشان کرد: درخواست‌های متعددی مبنی بر فعال کردن واحد ریخته‌گری مس در شهرک شماره یک زنجان وجود دارد اما به دلیل آلایندگی و نزدیکی شهرک به زنجان این مجوز داده نمی‌شود.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه محدودیت فعالیت واحد ریخته‌گری مس از ابتدا در این شهرک وجود دارد عنوان کرد: این شهرک برای فعالیت واحدهای آلاینده مانند ذوب آستانه تحمل پذیری پایینی دارد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر