logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۸۵۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

مکتب شهید سلیمانی در ابعاد مختلف به جوانان معرفی شود

مکتب-شهید-سلیمانی-در-ابعاد-مختلف-به-جوانان-معرفی-شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی در ابعاد مختلف به جوانان معرفی شود گفت: شهادت، زیرساخت و خمیرمایه اعتقاد، آرمان و باور ما بوده و عاشورا الگو و نمونه کاملی است و مکتب شیعه با خون، پا گرفته و با خون هم تاکنون پابرجا مانده است.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی چهارشنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: دشمن، چند ساعت بعد از واقعه عاشورا کار را تمام‌شده تلقی و خود را صد درصد پیروز میدان می‌دانست و حتی روی پیکر مطهر شهدا اسب تاخته و اجازه دفن شهدا را هم ندادند تا به کلی از بین برود.

وی با بیان اینکه دشمن در روز یازدهم محرم، کشته‌های خود را دفن کرده و مسیر حرکت اسرا به کوفه را هم از کنار قتلگاه انداختند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که اسرا از مرکب‌ها پیاده شده و هرکدام از همسران، مادران و فرزندان شهدا با عزیزان خود دفاع می‌کردند، حضرت زینب و ام‌کلثوم(س) آن‌ها را تسلی و تسکین می‌دادند.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در آن لحظه، بی‌تابی و گریه می‌کردند، افزود: حضرت زینب(س) نهیبی زدند که چرا گریه می‌کنی و امام(ع) فرمودند چطور گریه نکنم وقتی دشمن، کشته‌های خود را دفن کرده اما اجازه دفن شهدای ما را نمی‌دهد که آنگاه حضرت زینب(س) فرمودند روزی این محل به زیارتگاه و محل رفت و آمد شیعیان و محبان اهل بیت(ع) تبدیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امروز با گذشت حدود 1400 سال از آن واقعه، مرقد مطهر امام حسین(ع) و شهدای کربلا روزبه‌روز مزین‌تر و منورتر می‌شود اما اثر و خبری از آن‌هایی نیست که اسب‌ها را بر روی شهدای کربلا می‌تاختند.

وی تصریح کرد: امروز کربلا بستر حکومت عدل مهدوی را آماده می‌کند که فقط در اربعین بیش از 20 میلیون جمعیت در آنجا حضور پیدا می‌کند.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به برکات شهادت سردار سلیمانی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: سیلی اول بر چهره جنایتکاران، موجی بود که در مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدان سلیمانی و ابومهدی در عراق و ایران ایجاد شد، سیلی دوم، حمله به پایگاه نظامی عین‌الاسد و سیلی سوم نیز تصویب قانون اخراج آمریکا از منطقه بود البته رهبر انقلاب فرمودند که مجازات عاملان و آمران بر سر جای خود باقی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برکات شهادت شهید سلیمانی این بود که شهادتش یک مکتب شد زیرا مکتب حاج قاسم، شهادت و امام حسین(ع) بود که معرفی کرد.

آیت‌اله خاتمی افزود: متولیان ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی در کنار مسائل احساسی باید به ویژگی‌ها و نکات مهم ان شهید از جمله مدیر، مدبر، شجاع، اخلاص، بصیرت و ولایتمداری توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مکتب شهید سلیمانی در ابعاد مختلف که رهبر انقلاب فرمودند، سرلوحه معرفی ایشان به مردم و به‌ویژه جوانان باشد و بُعد معرفی فرهنگی و ماندگار ایشان، تیتر و سرلوحه کارها باشد.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: اتفاقاتی که پس از شهادت سردار سلیمانی در دنیا رخ داد هیچ عایدی جز بدنامی، برای استکبار و استبداد و نوکران منطقه‌ای آن‌ها نداشت که یکی از آن‌ها این بود که آمریکا و اسرائیل با تزریق مالی نوکران منطقه‌ای خود، جمهوری اسلامی را در ابعاد مختلف نظامی و اقتصادی تهدید می‌کردند.

وی اظهار داشت: دشمن پس از شهادت سردار سلیمانی، کار برای ایران تمام‌شده فرض می‌کرد اما به برکت خون این شهید، شرایط دشمنان نه تنها به حالت اولیه بازگشت بلکه بدتر هم شد.

حقیقی توطئه‌ای که نوکران منطقه‌ای استکبار و کشورهایی که به نام اسلام، حیثیت و آبرویی برای نظام نگذاشتند بماند در ارتباط با اسرائیل ایجاد کردند نیز عقیم ماند و آن‌ها بدنام شدند.

وی تصریح کرد: اسرائیل هم که در چند سال گذشته، دولتش را پی‌درپی تغییر می‌دهد که نشان می‌دهد از درون پوچ می‌شود.

استاندار زنجان گفت: امروز شاهدیم که حکومت ترامپ و آمریکا به جایی رسیده که مردم نیز حکومت وی را قبول نکرد و حیثیتی که از آمریکا در موضوع اجتماعی و سیاسی از جمله کرونا و انتخابات ماند را مشاهده می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در همین مدیریت و کنترل ویروس کرونا با وجود اینکه امکانات بهداشتی آمریکا حداقل 9 برابر ایران است اما امروز ترامپ و حکومتش به وضعیتی افتاده که از کنترل این بیماری عاجز هستند.

حقیقی خاطرنشان کرد: امروز عرصه به قدری برای استکبار، تنگ شده که دست به عملیات کوردلانه، بزدلانه و ناجوانمردانه می‌زند اما مردم بصیر ما از ابتدای انقلاب تاکنون با هوش و بصیرت سیاسی که دارند، نشان دادند که علی‌رغم تمام فشارهایی که در شرایط کرونا و تحریم وارد می‌شود در مقابل استکبار، ایستاده‌اند و هزینه ایستادگی و مقاومت را هم با افتخار می‌پردازند.

وی به اجرای تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دستگاه‌های مختلف در سطح استان با مسئولیت فرمانداران و با هماهنگی از طریق یک مرجع تاکید کرد و گفت: مراسم بزرگداشت باید در شان، مقام و منزلت شهید قاسم سلیمانی برگزار شود.

استاندار زنجان با تاکید بر استفاده از ظرفیت شبکه شاد در معرفی شهید سلیمانی اظهار داشت: معلمان در سطح استان در ایام شهادت ایشان 5 دقیقه قبل از آغاز تدریس، مطالبی که به صورت متمرکز با هماهنگی سپاه و آموزش و پرورش تهیه می‌شود را برای آشنایی دانش‌آموزان با آن شهید ارائه دهند.

وی ابراز کرد: دستورالعمل اجرای برنامه‌های دهه بصیرت (9 تا 19 دی) نیز از سوی شورای امنیت کشور و ستاد ملی کرونا ابلاغ شده که بر اساس آن برای اجرای برنامه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر