logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۸۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار ابهر:

برگزاری مراسم‌های تجمعی اجازه نمی‌دهد، ابهر به وضعیت مطلوب برسد

برگزاری-مراسم‌های-تجمعی-اجازه-نمی‌دهد،-ابهر-به-وضعیت-مطلوب-برسد
فرماندار ابهر گفت: به نظر می رسد بیشترین عامل نرسیدن شهرستان ابهر به شرایط مطلوب در زمینه انتشار ویروس کرونا، برگزاری مراسم‌های تجمعی و سنتی است.

وجیه‌الله نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهارداشت: با توجه به گزارش‌های ارسالی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان ابهر مطلوب بوده و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه انتظار شرایط بهتری را در شهرستان ابهر داریم، افزود: تلاش می‌شود تا شرایط به گونه‌ای باشد که شهرستان به وضعیت زرد وارد شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مردم انتظار می‌رود وضعیت بهتر شود و ما به دنبال دلایلی هستیم که وضعیت مطلوبتر را رقم نزده است.

فرماندار ابهر با بیان اینکه عوامل مختلفی از جمله برگزاری مراسم‌های تجمعی از جمله عروسی و عزا ممکن است در این زمینه دخیل باشد، افزود: در حاشیه شهرها نیز عدم رعایت کمتر مردم می‌تواند دلیل دیگری برای عدم روند مطلوب باشد.

وی خاطرنشان کرد: شدت بازرسی‌های در شهرستان ابهر افزایش و پایش‌های لازم انجام می‌شود تا وضعیت مطلوبتر شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ابهر دارای سه شهر است که سبک زندگی مردم بیشتر سنتی است و رسم و رسومات گذشته هنوز به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: برخی افراد هنوز سنت‌های گذشته را در چنین شرایطی برگزار می‌کنند که تلاش داریم به این موضوع نیز ورود جدی داشته باشیم.

فرماندار ابهر دورهمی‌های خانوادگی را مهمترین دلایل انتشار ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: حتی دورهمی‌های کوچک خانوادگی که شامل فرزندان و پدر و مادر هم می‌شود، می‌تواند عامل انتشار کرونا باشد.

وی با بیان اینکه مردم همکاری خوبی برای اطلاع رسانی آسیب‌ها در این زمینه دارند، یادآور شد: ضروری است مردم و رسانه‌ها عدم رعایت پروتکل‌ها را گزارش دهند.

این مسئول یادآور شد: در دوران محدودیت‌ها برخی اصناف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمپ شدند و در صورت به وجود آمدن شرایط جدید برخوردهای جدی با اصناف انجام می‌شود.

فرماندار ابهر با بیان اینکه شیرینی فروشی‌ها نیز عامل دیگری برای شیوع کرونا هستند چرا که هر کیک سفارشی برابر با یک تجمع است که در همه استان‌های کشور این موضوع دیده می‌شود، افزود: تلاش داریم چنین تجمعاتی در شهرستان برگزار نشود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر