logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۸۵۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیات کاراته استان زنجان:

حذف کاراته از المپیک، انگیزه ورزشکاران را کاهش می‌دهد

حذف-کاراته-از-المپیک،-انگیزه-ورزشکاران-را-کاهش-می‌دهد
رئیس هیات کاراته استان زنجان در خصوص حذف این رشته ورزشی از مسابقات المپیک 2024 پاریس گفت: وجود رشته‌های مختلف ورزشی در آوردگاه‌های بین‌المللی بسیار خوب بوده و انگیزه‌ای برای جوانان و ورزشکارن ایجاد می‌کند و طبیعی است که حذف کاراته از المپیک سبب کاهش انگیزه ورزشکاران ایرانی خواهد شد.

محسن سهندی امروز در حاشیه مجمع عمومی هیات کاراته استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کاراته در گذشته نیز جزء رشته‌های المپیکی نبود و در المپیک 2020 توکیو برای اولین بار و به صورت آزمایشی وارد المپیک شده بود اما این رشته ورزشی علی‌رغم تلاش‌های فدراسیون جهانی برای المپیک 2024 پاریس مجدداً حذف شده است.

وی در خصوص علت حذف کاراته از المپیک 2024 خاطرنشان کرد: علت حذف را من نمی‌دانم و این یک موضوع بین‌المللی است.

سهندی تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان کاراته در کشور این رشته ورزشی در کنار برخی دیگر از رشته‌ها یکی از رشته‌های پرامید ایران برای کسب مدال در المپیک بود که با حذف آن امید به کسب تعداد مدال‌های بالا از بین می‌رود.

رئیس هیات کاراته استان زنجان گفت: وقتی یک رشته ورزشی را بخواهند وارد المپیک کنند ابتدا به صورت آزمایشی اجرا کرده و در صورتی که جواب نداد، آن را از المپیک حذف می‌کنند و دلیل حذف کاراته نیز یک موضوع بین‌المللی است.

وی در خصوص احتمال اضافه شدن مجدد کاراته به المپیک در المپیک‌های آینده اظهار داشت: این موضوع بستگی به رایزنی فدراسیون کشورها و همچنین فدراسیون جهانی کاراته با کمیته بین‌المللی المپیک دارد.

رئیس هیات کاراته استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های کاراته استان زنجان گفت: در سال گذشته در مجموع آقایان و بانوان 10 نفر به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند.

وی ابراز کرد: کاراته زنجان در استعدادهای برتر بسیج رتبه دوم و المپیاد استعدادهای نیز 6 مدال رنگارنگ کسب کرد همچنین هیات کاراته استان زنجان در ارزیابی استانی در بین 51 هیات ورزشی، دومین هیات برتر استانی است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر