logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۸۵۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان:

مشکلی در پرداخت تسهیلات کرونا در استان زنجان نداریم

مشکلی-در-پرداخت-تسهیلات-کرونا-در-استان-زنجان-نداریم
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به مشکل عدم تخصیص سهمیه تسهیلات تبصره 18 گفت: نسبت به حل این مشکل در استان اقدام خواهیم کرد و ما اکنون مشکلی در پرداخت تسهیلات کرونا در استان زنجان نداریم.

حسن دادگر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مشکل عدم تخصیص سهمیه اعتبارات تبصره 18 (سرمایه در گردش به منظور اشتغال و تثبیت اشتغال) از سوی بانک‌های مرکزی به بانک‌های استانی اظهار کرد: این مشکل تا به امروز برای ما منعکس نشده بود.

وی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات ماده 18 قانون بودجه در ابتدای سال اعلام شد که به صورت شناور است و هر استانی می‌توانند از این اعتبارات استفاده کند تصریح کرد: اطلاعی در خصوص مشکل عدم تخصیص سهمیه استان نداشتم و این موضوع نیز به ما ابلاغ نشده بود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان با تاکید براینکه بعد از مدتی اعلام شده که برای استان‌ها سهمیه در نظر گرفتند عنوان کرد: این سهمیه‌ها توسط بانک‌ها در مرکزی به استانها ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اینجا تعارض وجود دارد چرا که در ابتدا اعلام کردند اعتبارات این حوزه شناور است اما بعدها موضوع سهمیه بندی استانها مطرح شد گفت: وزیر صمت نیز در دیدار استاندار اعلام کرد که محدودیتی برای دریافت تسهیلات تبصره 18 وجود ندارد.

دادگر با بیان اینکه مشکل بانک‌ها در خصوص علت عدم تامین اعتبارات ماده 18 را پیگیری خواهیم کرد گفت: باید سازمان صمت استان نیز این مشکل را به استانداری زنجان گزارش می‌داد.

وی در مورد ارائه تسهیلات بانکی به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان زنجان عنوان کرد: ارائه تسهیلات بانکی به 16 شعلی که توسط دولت تعیین شده همچنان پرداخت می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه اضافه کردن مشاغل جدید به لیست مشاغل آسیب دیده از کرونا هم باید توسط کمیسیون اقتصادی هیئت دولت اتفاق بیفتد ابراز کرد: اضافه کردن مشاغل جدید در استان می‌تواند صرفا به صورت یک پیشنهاد به دولت باشد.

وی در مورد اعتراض برخی از مشاغل در خصوص پیچیده بودن سیر مراحل قانونی برای اخذ این تسهیلات افزود: شرایطی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده بسیار خوب بوده و سختگیرانه‌ نیست.

دادگر بیان کرد: تسهیلات کرونایی تا 16 میلیون تومان بدون ضامن است و از 16 میلیون تا 48 میلیون نیز یک ضامن در نظر گرفته شده و بالاتر از 48 میلیون تومان هم دو ضامن اخذ می‌شود.

وی با تاکید براینکه سقفی برای تسهیلات کرونایی در نظر گرفته نشده است افزود: میزان تسهیلات براساس تعداد کارکنان واحد آسیب دیده از کرونا تعیین می‌شود و هر اندازه تعداد کارکنان بیشتر باشد میزان تسهیلات افزایش می یابد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز مشکلی در پرداخت تسهیلات کرونا در استان زنجان وجود ندارد و اگر هم مواردی باشد شخصا ورود کرده و نسبت به حل مشکل اقدام خواهم کرد.

وی افزود: در پرداخت‌ها مشکلی وجود ندارد و در کمترین زمان ممکن پرداخت تسهیلات اتفاق می‌افتد اما مشکلی که وجود دارد این است که برخی از واحدهای آسیب دیده از کرونا خودشان مراجعه نمی‌کنند.

دادگر خاطرنشان کرد: در این طرح به همه درخواست کنندگان واجد شرایط تسهیلات ارائه خواهد شد.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر