logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۸۵۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

سهم بخش خدمات از اشتغال استان زنجان، پایین‌تر از متوسط کشوری است

سهم-بخش-خدمات-از-اشتغال-استان-زنجان،-پایین‌تر-از-متوسط-کشوری-است
استاندار زنجان با اشاره به اینکه اشتغال استان زنجان در حوزه صنعت با میانگین متوسط کشوری برابری می‌کند گفت:سهم بخش خدمات از اشتغال استان زنجان، پایین‌تر از متوسط کشوری است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با تاکید براینکه نرخ بیکاری استان باید به صورت سالانه بررسی شده و از طریق رسانه‌ها برای عموم مردم بیان شود اظهار کرد: بررسی نرخ بیکاری به صورت ماهانه یک کار تخصصی بوده و این موضوع امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال کشاورزی استان زنجان در چند سال گذشته بالاتر از متوسط کشوری بود افزود: میزان اشتغال در حوزه صنعت نیز با یک دهم اختلاف با متوسط کشوری برابری می‌کند در حالی که اشتغال استان در حوزه خدمات پایین‌تر از متوسط کشوری است.

استاندار زنجان با تاکید بر افزایش مدیریت و ارتقای بهره‌روی در حوزه کشاورزی عنوان کرد: اگر در حوزه صنعت نتوانیم تعداد اشتغال را افزایش دهیم حداقل باید اشتغال موجود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات جای کار وجود دارد و در سالهای گذشته نیز تاکید ما توجه به این حوزه بود افزود: با تاکیداتی که داشتیم توانستیم 3، 4 درصد اشتغال در حوزه خدمات را افزایش دهیم.

حقیقی با تاکید براینکه استان زنجان در حوزه بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته از وضعیت خوبی برخوردار است خاطرنشان کرد: در شرایط امروز بیمه بیکاری استان بیش از یک هزار نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته گوجه فرنگی کاران همدانی در استان اقدام به کشت گوجه فرنگی می‌کردند و با ایجاد تولید مازاد موجب متضرر شدن کشاورزان بومی می‌شدند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اشتغال در بخش کشاورزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از وضعیت خوبی برخوردار است عنوان کرد: امسال نسبت کاهش کشت گوجه فرنگی توسط افراد غیربومی در استان زنجان اقدامات موثری انجام شد.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر شرایط اکثر استانها در حوزه اشتغال همانند استان زنجان بوده و برخی از استانها نیز شرایط بدتری دارند افزود: گزارشات تکمیلی اشتغال استان تهیه شده و برای مردم اعلام شود.

حقیقی با اشاره به موضوع تسهیلات تبصره 18 افزود: موضوع تسهیلات تبصره 18 توسط مدیریت برنامه‌‌ریزی بررسی شود و اگر بانکی نیز همکاری ندارد اعلام شود تا موضوع را بررسی کنیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر