logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۸۵۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
یک پرستار زنجانی:

هیچ تجمعی در شرایط کنونی، قابل توجیه نیست

هیچ-تجمعی-در-شرایط-کنونی،-قابل-توجیه-نیست
یک پرستار زنجانی با بیان اینکه 3 سال است که توفیق پرستاری برایم حاصل شده است، گفت: همیشه از شرایط، راضی نبوده‌ام اما در مجموع باید خداوند را شاکر باشم و همیشه کفه وزنه رضایت و انرژی که از لبخند و روحیه بیماران بعد از ترخیص گرفتم به نارضایتی‌های کوتاه‌مدت من سنگینی کرده و باعث شده که رفته‌رفته این حرفه برایم رضایت‌بخش باشد.

هادی بنگران در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در پاسخ به اینکه چه انگیزه‌ای سبب شد تا شغل پرستاری را انتخاب کنید و آیا از سختی‌های این شغل خبر داشتید، اظهار داشت: برخورد با بیماران و خانواده‌های آن‌ها و کمک به آن‌ها از طریق آنچه که اغلب در زمان دشواری برای آن‌ها رقم می‌خورد برای من بسیار رضایت‌بخش بوده و هست و وقتی هم که شرایط و فرصت را بعد از اعلام نتایج کنکور، مناسب دیدم تردید نکردم و این رشته را با تمام سختی و تلخی‌هایی که می‌توانست در ادامه مسیر داشته باشد با چاشنی شیرینی لبخند و رضایتی که کنارش داشت ابتدا ترکیب و در ادامه، کمرنگ کردم.

وی درباره نگاه خود به بیماران در قبل از شیوع بیماری کرونا افزود: نگاهی که بعد از امید و توکل به خدا می‌تواند با مهارت، تجربه و دلسوزی ما امیدبخش باشد را داشتم و این نگاه با شیوع ویروس کرونا پررنگ‌تر هم شده است.

*‌ نگاهم صرفا مادی نبود

بنگران در خصوص دلایل انتخاب شغلش خاطرنشان کرد: خوشبختانه نگاه من از اول صرفاً و تمام و کمال، مادی نبوده و ان‌شاءالله هم نخواهد بود و خدمت به بیماران و رفع درد و رنج آن‌ها و خانواده‌هایشان برایم لذت‌بخش است.

این پرستار زنجانی ادامه داد: شاید گفتن این جمله خیلی خوب نباشد اما برای من پیش آمده که کارهایی خارج از وظایف خودم را در حد توان و کمک برای بیماران انجام دهم زیرا گاهی پیش می‌آید که بیمار حتی از تکیه‌گاهی به نام خانواده، همراه، دوست و آشنا هم محروم بوده که در این شرایط به نظرم، کمک کردن به کسی که از جنس خودت و آن هم با وضعیتی که کسی را به عنوان همراه ندارد، نمی‌تواند قابل ارزش‌گذاری مادی باشد.

*‌ شرایط در ابتدای شویع کرونا سخت بود

بنگران در خصوص شرایط بیمارستان در شیوع ویروس کرونا ابراز کرد: حقیقت را بگویم در اوایل دوران کرونا شرایط خیلی سخت بود.

وی ادامه داد: بخشی از این سختی، طبیعی بود زیرا کشور با چالشی روبه‌رو می‌شد که کمتر کسی فکرش را می‌کرد که روزی این ویروس بتواند بدون در نظر گرفتن مرزها پیشرفت کرده و تمام جوامع را به چالش بکشد و اول هر مبارزه‌ای آن هم از این جنس، واقعاً سخت بود منتهی کم‌کم این سختی با آگاه‌سازی مردم در ارتباط با رعایت نکات لازم، مسائل پیشگیری، پروتکل‌های بهداشتی و درمانی، کمی قابل کنترل شد.

این پرستار در پاسخ به اینکه از دیدن بیماران کرونایی چه حسی دارید، گفت: شاید قابل وصف نباشد و شاید در این برهه از زمان، شاهد واژه‌ای به سنگینی حس تنهایی و مبارزه یا برای ادامه زندگی یا تسلیم شدن در برابر ویروس کرونا قابل وصف نباشد.

وی ابراز کرد: به عنوان یک خادم بسیار کوچک مردم در عرصه بهداشت و درمان توصیه می‌کنم که همیشه به خاطر داشته باشند که خیلی‌ها برای مراقبت از سلامتی ما حاضر شدند که ماسک بزنند و نکات بهداشتی را جدی بگیرند پس ما هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقب سلامتی آن‌ها باشیم.

*‌ نادیده گرفتن مسائل بهداشتی بسیار خطرناک است

بنگران در خصوص خاطرات خود از بیماران کرونایی خاطرنشان کرد: غالب بیمارانی که داشتیم، افرادی بودند که میانگین سنی آن‌ها بالا بود و افرادی را هم داشتیم که حتی خارج از منزل، توانایی فعالیت‌های روزمره را هم نداشتند اما نادیده گرفتن خیلی از مسائل بهداشتی توسط جوان‌ها و ایجاد این جوّ که جوان‌ها کمتر مبتلا می‌شوند و در صورت ابتلا سریع بهبود می‌یابند، باعث شده که خیلی از همین جوان‌ها موثرترین، بزرگترین و گاهی محکم‌ترین زنجیره انتقال ویروس برای انتقال به افراد مسن جامعه باشند که خیلی خیلی خطرناک است.

وی افزود: واگیردار بودن ویروس کرونا باعث شده تا بیماران در کنار مبارزه با ویروس کرونا از همراهی همراهان خود نیز محروم بمانند و این مساله گاهی اگر خدای نکرده با فوت بیمار، همراه باشد می‌تواند تلخ‌ترین لحظات را در کنار مبارزه با ویروس برای آن‌ها رقم بزند.

بنگران ادامه داد: به نظر من رقم زدن این تنهایی، ارزش چنین ریسکی را با نادیده گرفتن نکات بهداشتی ندارد.

*‌ هیچ تجمعی به هر بهانه‌ای در شرایط کنونی نمی‌تواند قابل توجیه باشد

وی در پاسخ به اینکه با توجه به قرار گرفتن در آستانه شب یلدا آیا این تجمع باز هم سبب افزایش بیماری خواهد شد، گفت: صد درصد!

بنگران افزود: تجمع‌هایی از این جنس به هر بهانه‌ای که به ذهن می‌رسد، نمی‌تواند قابل توجیه باشد زیرا بسیاری از مردم به خاطر عدم شناخت صحیح از علائم کرونا که گاه با سردرد، کوفتگی، بدن‌درد و... همراه می‌شود و در ادامه با بی‌توجهی به این علائم زودگذر می‌توانیم ناقل پنهانی در جمع باشیم که خیلی راحت می‌تواند فردی را که شاید سیستم ایمنی قوی نداشته باشد را در ابتدا درگیر و سپس مبتلا و در نهایت به طور خیلی ناخواسته، خدای نکرده از ادامه زندگی محروم کند.

بنگران در خصوص بهترین کمک مردم به کادر بهداشت و درمان و بهترین تبریک روز پرستار اظهار کرد: بهترین تبریک، کمک کردن به قطع زنجیره این بیماری با رعایت نکات لازم بهداشتی و توجه به توصیه‌های ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا است.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر