logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۸۵۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف زنجان خبر داد؛

کاهش بیش از 50 درصدی سفارشات شب یلدا

کاهش-بیش-از-50-درصدی-سفارشات-شب-یلدا
رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان از کاهش بیش از 50 درصدی سفارشات شب یلدا خبر داد.

سیدمحمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در صورتی که قیمت میوه در واحدهای صنفی 30 درصد با دستفروشان، تفاوت داشته باشد می‌توان گفت که صنف به دنبال سود اضافه است اما اکنون قیمت دستفروش با مغازه، تفاوت چندانی ندارد مگر اینکه کیفیت اقلام، متفاوت باشد.

وی با تاکید بر اینکه اقلام، سود متعارفی داشته و اصناف نیز ان را رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اصناف برای فروش اقلام خود حتی کمتر از آنچه که باید سود می‌کنند اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، خریداری وجود ندارد.

موسوی در خصوص تعطیلی اصناف در آستانه شب یلدا گفت: به تمام اتحادیه‌های صنفی ابلاغ شده که بر اساس مصوبات ستاد کرونا استان، تمام اصناف به غیر از مشاغل گروه یک در روزهای شنبه و یکشنبه (29 و 30 آذر) از ساعت 18 عصر تعطیل هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان اظهار داشت: اصناف و مشاغل گروه یک نیز به دلیل محدودیت تردد خودروها از ساعت 20 مجبور به تعطیلی زودهنگام هستند زیرا مردم با وسیله برای خرید خواهند رفت که آن هم تردد از ساعت 20 ممنوع است.

وی در خصوص میزان فروش اقلام و سفارشات میوه، شیرینی و آجیل در آستانه شب یلدا خاطرنشان کرد: میزان فروش و سفارش آجیل، شیرینی و میوه از اتحادیه‌های مربوطه رصد و استعلام شده که نشان می‌دهد سفارشات امسال بیش از 50 درصد نسبت به یلدای سال گذشته کاهش یافته است.

موسوی ابراز کرد: اغلب سفارش‌های صورت‌گرفته برای تازه‌عروس‌ها است که معمولا نمی‌توانند رسم خود را لغو کنند.

وی تصریح کرد: رصدها نشان می‌دهد میزان دورهمی‌های شب یلدا کاهش قابل توجهی نسبت به گذشته خواهد داشت که این اتفاق به قطع زنجیره انتقال و کاهش شیوع ویروس در جامعه کمک خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان با بیان اینکه هیچ مشکلی در فعالیت نانوایی‌ها وجود ندارد، گفت: 20 واحد نانوایی در مناطق پرجمعیت و پرترافیک شهر زنجان به صورت صبح و بعدازظهر فعالیت می‌کنند تا کمبودی در تامین نان مورد نیاز مردم این مناطق وجودن داشته باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر