logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۸۴۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

نوسانات بازار مسکن منطقی نیست

نوسانات-بازار-مسکن-منطقی-نیست
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ضروری است مسکن در بازار کالا گنجانده شود تا نوسانات آن معقول شده و قیمت‌ها کاهشی واقع بینانه باشد.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به افزایش بدون تمرکز قیمت‌ها در حال حاضر اندکی ثبات در بازار مسکن دیده می‌شود و قیمت‌ها سمت‌و‌سوی خود را پیدا می‌کند.

وی با اشاره به حضور 80 درصدی دلالان، سودگران و سرمایه‌گذاران در بازار مسکن، ادامه داد: وقتی دلالان و سوداگران انتظارات تورمی را کاهشی می‌بینند سیاست فروش را در پی می‌گیرند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: وقتی دلال، سوداگر و سرمایه‌گذار چشم‌انداز را ریزشی ببیند و فروشنده می‌شود  در حالی که مصرف‌کننده واقعی قدرت خرید ندارد.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: در چنین صورتی یا باید قیمت‌ها کاهشی شده و یا اصلاح قیمت‌ها زمانی و در طول دو سه سال این اتفاق بیفتد.

محمودی اصل تصریح کرد: افت یک باره و یا افزایش یک باره مشکلات جدی برای بخش مسکن به وجود می‌آورد و موجب می‌شود تا بازار مسکن  دچار رکود تورمی شود.

وی ادامه داد: ضروری است مسکن در بازار کالا گنجانده شود تا نوسانات آن معقول شده و قیمت‌ها کاهشی واقع بینانه باشد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: باید قیمت‌ها با توجه به شرایط کاهش یابد تا رونق اتفاق بیفتد تا شاهد تورم شدید در این حوزه نباشیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر