logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۸۴۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار طارم خبر داد؛

افزایش ۸ برابری تستهای کرونا در شهرستان طارم

افزایش-۸-برابری-تستهای-کرونا-در-شهرستان-طارم
فرماندار طارم از افزایش ۸ برابری تستهای کرونا در شهرستان طارم خبر داد و از حضور فروشندگان دوره گرد غیربومی در این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

ستار صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه افزایش تعداد تست‌های کرونا در طارم اظهار کرد: میزان تست‌های کرونا در این شهرستان به8 برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص میزان تست‌ها طارم رتبه دوم را در بین شهرستانها دارد تصریح کرد: این موضوع به بیماری‌یابی در این شهرستان کمک زیادی می‌کند.

فرماندار طارم با تاکید براینکه اصلی‌ترین وظایف تیم‌های مراقبتی رصد و رهگیری افراد مبتلا به کرونا است عنوان کرد: تا زمانی که بیماری‌یابی و رهگیری بیماران به درستی انجام نشود قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا به راحتی محقق نمی‌شود.

صفری با بیان اینکه در تلاش هستیم در کنار محدودیت‌هایی که برای اصناف اعمال می‌شود بحث بیماری یابی٬ رصد و رهگیری را با قوت انجام دهیم ابراز کرد: 46 خانوار مبتلا به کرونا نیز نیاز به حمایت مالی داشتند که توسط سپاه ناحیه و برخی از دستگاه‌ها اقلام مورد نیاز این خانوارها تامین شده و در اختیار آنها قرار گرفت.

وی در مورد فعالیت بازار‌های روز در طارم افزود: از اسفند ماه سال گذشته تا به امروز تمام تلاش ما این بود که بازارهای روز که در طول هفته در سطح شهرستان برگزار می‌شود را تعطیل کنیم.

فرماندار طارم با بیان اینکه تا آنجایی که بنده اطلاع دارم این بازارها در سطح طارم برپا نمی‌شود عنوان کرد: در صورت مشاهده برپایی بازار اقدام مقابله‌ای انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: فروشندگان بازار روز طارم از زنجان٬ قزوین٬ گیلان و سایر شهرستان می‌آیند که این موضوع می‌تواند عاملی برای افزایش شیوع بیماری کرونا در طارم باشد.

صفری با بیان اینکه متاسفانه در این شرایط فروشندگان سیار از سایر استانها و شهرستانها به طارم می‌آیند عنوان کرد: در هر نقطه از شهرستان که بازار روز دایر شده با ورود به موقع بخشداری و همچنین شهرداری مانع برپایی آنها شدیم.

وی در مورد اعمال محدودیت‌ها در آستانه فرا رسیدن شب یلدا گفت: در این باره تابع ستاد کرونا استان هستیم و هر تصمیمی در ستاد کرونا استان زنجان گرفته شود نسبت به اجرای آن اقدام خواهیم کرد.

فرماندار طارم در پایان خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم شب یلدا میهمانی برگزار نکنند و در این شب از طریق فضای مجازی با بزرگترهای خانواده دیدار داشته باشند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر