logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۸۴۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل اجتماعی:

وزارت ارتباطات به وظایف خود در قبال فضای مجازی عمل کند

وزارت-ارتباطات-به-وظایف-خود-در-قبال-فضای-مجازی-عمل-کند
کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه وزارت ارتباطات به وظایف خود در قبال فضای مجازی عمل کند گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات آلودگی فضای مجازی را ریشه‌ای حل کرده و نوجوانان و جوانان را از رفتن به ورطه نابودی نجات می‌دهد.

سکینه اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به لایو بلاگر اینستاگرامی یا یک نوجوان اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی و به ورطه نابودی نیفتادن نوجوانان و جوانانی که هر روز به دلایل مختلف از فضای مجازی استفاده می‌کنند باید همچون سایر کشورهای جهان ایران دارای اینترنت ملی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای مجازی بسیار آلوده بوده و حتی موجب آلودگی خانواده‌ها شده است، ادامه داد: چنین فضای آلوده‌ای برای حضور نوجوان و جوان مناسب نیست.

این کارشناس مسائل اجتماعی بیان داشت: اگر مسئولان کشور به راه‌اندازی شبکه مالی اعتقاد داشته  و شبکه مستقلی برای کشور ایجاد شود، این مشکلات از ریشه حل می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه این لایو تنها یک نمونه از هزاران موردی است که افشا شده است، بیان داشت: هزاران خانواده امروز با مشکلات ولنگاری فضای مجازی برای نوجوانان و و جوانان خود درگیر بوده و نوجوانان به دلیل ارضای حس کنجکاوی خود وارد چنین فضای آلوده‌ای می‌شوند.

وی یادآور شد: در حال حاضر قوانین تدوین شده برای فضای مجازی کفایت نمی‎کند و باید با پالایش اطلاعات، قوانینی صادر و اعمال شود که بتواند جلوی آلودگی نوجوانان را در این فضا بگیرد.

این کارشناس اجتماعی با بیان اینکه نهادها باید پیوست‌های فرهنگی و امنیتی برای طرح‌های خود در فضای مجازی ارائه کنند، افزود: برای رفع مشکلات فضای مجازی باید راهکارهای کوتاه، میان و بلند مدت پیش‌بینی شود.

اسکندری یادآور شد: یکی از راهکارهای کوتاه مدت محدود کردن جستجو کلمات است که امکان می‌دهد تا هر کاربر فضای مجازی نتواند به راحتی وارد فضاهای آلوده شود،همچنین با روشن شدن هویت کاربران هر کس نمی‌تواند فعالیت‌های غیر شرعی خود را در این فضا گسترش دهد.

وی گفت: برای استفاده از فضای مجازی باید کاربران در لیست‌های وایت و بلک تقسیم بندی شده و خدمات به افراد دارای سابقه پاک ارائه شود.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه همانگونه که در این لایو نیز عنوان شد نبود پوشش شرعی موجب گرفتاری نوجوانان و جوانان در فضای مجازی شده است، یادآور شد: کسانی که معتقدند برای حل بحران جنسی باید محدودیت‌ها برداشته شود باید به تجارب کشورهای غربی توجه کنند که با وجود بی‌حجابی در این جوامع، هنوز حساسیت‌ها کاهش نیافته است و غرب به دنبال راهکار دیگری برای حل مشکلات اجتماعی خود است.

اسکندری گفت: اگر در غرب پوشش نبوده مشکلات هم کم نشده و چه بسا که این مشکلات در غرب افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به دیدگاه دین اسلام در خصوص حفظ حجاب و حیا در جامعه، بیان داشت: ولنگاری در فضای مجازی به دلیل عدم توجه به روش‌های تربینی اسلامی است.

این کارشناس مسائل اجتماعی بیان داشت: امروز غرب به این تجربه رسیده است که برای داشتن جامعه سالم باید به حجاب برگردد و به همین دلیل در برخی کشورهای غربی پویش‌های حجاب راه‌اندازی می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر