logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۸۴۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
معاون شهردار زنجان:

فعالیت اکیپ‌های شهرداری زنجان برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد/ گرمخانه شهرداری فعال است

فعالیت-اکیپ‌های-شهرداری-زنجان-برای-جمع‌آوری-سگ‌های-ولگرد-گرمخانه-شهرداری-فعال-است
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد گفت: اکیپ‌های شهرداری با چندین خودرو و بیش از 10 نفر مامور در سطح شهر فعال بوده و روزانه سگهای ولگرد را جمع‌آوری می‌کنند.

محمد همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سگ‌های ولگرد موجود در سطح شهر توسط ماموران شهرداری جمع‌آوری شده و به مرکز نگهداری در قره‌داغ منتقل می‌شوند اما شهر، حصار ندارد و دوباره برمی‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرمای هوا و به دلیل اینکه سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب شاید نتوانند غذا پیدا کنند، تعداد اکیپ‌ها پس از این افزایش هم خواهد یافت.

همتیان افزود: تعداد اکیپ‌ها و همچنین تعداد سگ‌های جمع‌آوری‌شده به‌ویژه از نیمه دوم آذرماه جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، موضوعی نیست که تنها بر عهده شهرداری باشد، ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در این زمینه به شهرداری کمک می‌کنند.

همتیان با اشاره به اینکه باز هم درخواست کمک از سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر گروه‌ها و نهادها داریم، تصریح کرد: اگر گروه‌های دیگری هم بخواهند کمک کنند، شهرداری حاضر است تا هزینه هم پرداخت کند که بتوانیم سگ‌های بی‌صاحب موجود در شهر را سامان دهیم.

*‌ گرمخانه شهرداری فعال است

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه گرمخانه شهرداری فعال است، گفت: مدتی گرمخانه را به عنوان نقاهتگاه انتخاب کردند اما اکنون برای جمع‌اوری معتادان، فعال است.

وی با بیان اینکه معتادان در گرمخانه نگهداری می‌شوند، اظهار داشت: جمع‌اوری معتادان در این شرایط کرونایی نیز خاص شده زیرا تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد سبب شده که تعداد معتادان در سطح شهر افزایش یابد.

همتیان خاطرنشان کرد: هرچند پس از جمع‌آوری از معتادان، تست کرونا گرفته شده و سپس نگهداری می‌شوند اما در صورتی که دوباره کمپ‌های ترک اعتیاد دایر شده و معتادان در آنجا جمع شوند، شرایط گرمخانه نیز بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه الان گرمخانه بیشتر برای کارتن‌خواب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به شرایط هوای سرد اگر موردی باشد، همکاران ما با وسیله نقلیه به سراغش رفته و جمع‌آوری می‌کنند.

*‌ مشکل آرامستان تجمع افرادی است که چند هفته قبل، عزیز خود را از دست داده‌اند

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در خصوص مسائل پیش‌آمده در بهشت زهرا(س) با بیان اینکه آقای پَرنقوشی به عنوان مدیر جدید آرامستان‌های زنجان منصوب شده است، گفت: بر اساس مصوبه ستادهای کرونا استان و شهرستان زنجان که طی نامه‌ای از سوی فرماندار نیز به شهرداری ابلاغ شده باید بین 10 تا حداکثر 15 نفر در مراسم تدفین اموات حضور یابند که این مهم ضمن اطلاع‌رسانی مکرر به صورت بنر نیز در مقابل بهشت زهرا(س) نصب شده است.

وی افزود: بر این اساس، افراد اضافه جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حق ورود به داخل آرامستان را ندارند.

همتیان با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه مراسم سوم، شب هفت و چهلم در بهشت زهرا(س) ممنوع بوده و به هیچ عنوان نباید برگزار شود، اظهار داشت: طبق مصوبات ستاد کرونا حضور در آرامستان فقط برای برای دفن اموات و آن هم با حضور حداقل افراد و فقط نزدیکان داغدار میت است.

وی ابراز کرد: اما متاسفانه مردم رعایت نمی‌کنند و علی‌رغم تذکرات همکاران ما با اصرار و پافشاری حتی از روی دیوارهای آرامستان به داخل می‌پرند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: اسامی افرادی که برای دفن می‌آیند، نوشته شده و ساعت دفن میت مورد نظر نیز در درب ورودی اعلام می‌شود تا در زمان مقرر در آرامستان حاضر شوند و در این بخش، مشکلی وجود ندارد و رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه افرادی که عزیزان خود را طی هفته‌های قبل از دست داده‌اند برای فاتحه‌خوانی و برگزاری مراسم شب هفت و چهلم مراجعه کرده و علی‌رغم ممانعت و تذکرات چندین‌باره ماموران شهرداری به اَنحای مختلف و حتی با بدرفتاری وارد آرامستان می‌شوند که بیشتر بر روی این موضوع سختگیری می‌شود.

همتیان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده خانواده‌هایی که در داخل آرامستان، مراسم گرفته و مداح می‌آورند نیز فقط می‌توان خواهش کرد و تذکر داد که شرایط، خاص بوده و باید رعایت کنند زیرا به هیچ عنوان نمی‌شود با مردم درگیر شد.

وی با اشاره به استقرار مامور نیروی انتظامی در بهشت زهرا(س) گفت: مامور نیروی انتظامی نیز مانند همکاران ما فقط می‌تواند خواهش کند و تذکر دهد و در نهایت این مردم هستند که باید همکاری و رعایت کنند تا هرچه سریعتر بتوانیم شرایط کرونایی را گذرانده و شرایط عادی حاصل شود.

همتیان با بیان اینکه در شرایط کنونی از مردم درخواست می‌کنیم که توصیه‌ها و مسائل بهداشتی را رعایت کنند، ابراز کرد: بعضی مواقع، عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم به مشکلات موجود اضافه می‌کند زیرا تجمع مردم در بیرون از آرامستان و همچنین پارک خودروها در آن منطقه ضمن خطرناک کردن جاده، عامل تهدید برای سلامتی مردم است چرا که اگر یک نفر ناقل باشد می‌تواند به سایرین نیز منتقل کند و مشکلات بعدی پیش آید.

*‌ برون‌سپاری امور شهر منطقه 4 برای دومین بار فراخوان داده شد

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به فراخوان برون‌سپاری امور شهر منطقه 4 زنجان گفت: هیچ پیمانکاری در مرحله اول فراخوان، شرکت نکرد و فراخوان برای مرحله دوم از طریق رسانه‌ها انجام و در سامانه ستاد ایران نیز ثبت شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و گران شدن ماشین‌آلات و هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها امیدواریم پیمانکاران در این فراخوان شرکت کنند.

همتیان در پاسخ به اینکه در صورت عدم ورود پیمانکار آیا 135 نیروی فضای سبز شهرداری بیکار می‌شوند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 80 نفر از این 135 نفر در فضای سبز و تعدادی هم به صورت کمکی در امور شهر، مشغول هستند و امیدواریم مشکل افراد باقیمانده نیز با ورود پیمانکار حل شود.

وی تصریح کرد: شهرداری جهت جلوگیری از تعدیل نیروها تعدادی از این افراد را در فضای سبز و امور شهر به‌کارگیری کرده تا با ورود پیمانکار، تعیین تکلیف شده و خدمات شهری منطقه 4 را پوشش دهند.

*‌ مدیریت شهری با مشارکت تمام نهادها از جمله رسانه‌ها ممکن می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه مدیریت شهری به تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید، گفت: نهادهای دیگر هم باید شهرداری را یاری کنند که یکی از این نهادها رسانه‌ها هستند که پیگیری مسئال شهری از سوی آن‌ها در حد کمک به شهرداری است.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نمی‌خواهیم کسی را مقصر جلوه دهیم، اظهار داشت: کرونا شرایط خاصی است که به وجود آمده و همگان باید توصیه‌ها و مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

همتیان با بیان اینکه ما هم جزئی از مردم بوده و خدمتگزار آن‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: همه باید دست‌دردست هم دهیم تا هرچه سریعتر بتوانیم از این بحران خارج شویم.

وی با بیان اینکه همکاران ما به شدت تحت فشار هستند، تصریح کرد: موضوع آرامستان، متفاوت‌تر از جاهای دیگر بوده و مدیریت احساسات، بسیار سخت است زیرا فردی عزیزش را از دست داده و به هر طریقی می‌خواهد وارد بهشت زهرا(س) شود و اگر خودمان را جای او بگذاریم شاید بدتر هم می‌شدیم اما باید توجه داشت که کرونا با هیچ کس تعارف و شوخی ندارد.

وی ابراز کرد: امیدواریم با کمک و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و مشارکت شهروندان دست‌در دست یکدیگر داده و بتوانیم از این شرایط خارج شویم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر